30-05-2010

La Mola

(Coll d'Estenalles-Coll d'Eres-Carena del Pagés)

La Mola des de la Riera de les Arenes a Matadepera

Primers metres direcció al Coll d'Eres

Montserrat al fons

Morral del Drac

Els Obits

APROXIMACIÓ: Barcelona – Terrassa (A58) Sortida: Matadepera. Seguim la ronda fins la part alta i anem direcció a Matadepera – Talamanca (BV-1221). Deixem el cotxe a l’aparcament del Coll d’Estenalles (espai de sobres)

El camí surt al costat mateix del Centre del Parc. Una carretera estreta s’enfila direcció al Coll d’Eres. Per camí ens apareix a primer pla el Montcau. Arribats al Coll d’Eres (quatre camins) prenem el sender de la dreta. Durant el trajecte trobem senyals indicadors plantats a terra. El sender transita per la part alta anomenada “La Carena del Pagès”. Quasi tota l’estona el sender està emboscat i això és d’agrair quan fa calor. Deixem un trencall a l’esquerra que va a la Font Flàvia i Els Òbits i ho deixem per la tornada. Quan sortim del bosc veiem llunyà el Monestir romànic de Sant Llorenç de Munt però, no ens espantem per que sabem d’altres vegades que s’arriba amb un tres i no res i a més, el camí és molt agradable. Passem pel Morral del Drac i seguidament el camí s’enfila per la cinglera i els últims lloms fins La Mola. “La Mola me mola” Les vistes amb bon temps són espectaculars. Avui feia una mica de calitja però es veien els Pirineus, encara amb força neu. La tornada pel mateix indret amb una volta per el Òbits i la Font Flàvia. Una caminada clàssica, amb una gentada de por però, agradable com sempre.

1. *
  2. Fàcil

1. Botes Treking
  2. Cantimplora

Mapa Excursionista SANT LLORENÇ DE MUNT I L'OBAC (Editorial Alpina) - Escala 1:25.000