05-10-1997

La Mola

APROXIMACIÓ: Barcelona, Terrassa, Castellar del Vallès, Vall d’Horta. Seguim la Ctra. Direcció a Sant Llorenç Savall i abans d’arribar-hi, en una corba marcada, entrem a la Vall d’Horta i seguim la pista una bona estona fins “La Muntada”.

Aprofitem que la M. Antònia està gaudint de la trobada anual amb els seus amics de l'EDE per anar la Neus i jo a Sant Llorens de Munt, la Mola. Deixem el cotxe al moment de deixar la carretera de Sant Llorens de Savall en el kilòmetre 17. Seguim una pista per la Vall d'Horta. Deixem la pista i prenem el GR que ens porta directa al nostre destí: La Mola. Passem per la font del Llor on omplim la cantimplora, que a la baixada la perdem pel camí. Deixem la font i seguim la pista que s'enfila fins el coll de Eres. Abans d' arribar-hi agafem un corriol que en guia a dues coves anomenades de Simanya, la més gran fa 350 m. Arribats al coll d'Eres, es segueix una pista/corriol que es diu: "la carena del pagès" fins el mateix cim. Hem trigat unes tres hores. Molta gent, massa. No podem dinar al refugi com era la nostre intenció, es trobava ple de gom a gom. Demanen uns entrepans de botifarra i begudes. La baixada la fem pel mateix itinerari debut a que no trobem el trencall marcat en el planell. Arribem al cotxe a dos quarts de sis. Un dia molt calorós i ... estem al mes d'Octubre !