24-10-2009

Puigmal

APROXIMACIÓ: Barcelona - Vic - Ripoll - Ribes de Freser (Autovia C-17). Entrem a Ribes i anem seguint els senyals direcció al poble de Queralbs. A l'entrada de Queralbs, trobem un cartell a la dreta "Fontalba". Carretera estreta els primers metres i després, pista en bon estat fins a la Collada de Fontalba (11 qms.)

Ohhh !!! el Puigmal estat tot blanc. Ja ho sabíem per les noticies del temps però veure'l tant a prop impressiona, per moltes vegades que hi aixím pujat. Avui hem decidit fer la pujada per la Cometa de Fontalba i la baixada per la clàssica aresta sud, passant pel Cim de la Dou. El dia pintava bé però uns núvols i boires que estant enganxats a les cares nords sembla que ens faran la punyeta els últims dos-cents metres. Des del aparcament seguim el sender de Núria i que envolta la collada de Fontalba. Passem pels deus de Fontalba, aigua a dojo, i seguidament deixem el camí de Núria per endinsar·nos per la Cometa de Fontalba. La pujada la fem per la dreta del torrent i seguidament el creuem per anar pujant els lloms més còmodament. Arribats a la Cometa trobem les primeres neus de la temporada i seguim els curs del torrent amb sigas sagas fins la Collada de l'Embut (2706 m) . Girem a l'esquerra i seguim la carena fins el cim amb fort vent i poca visibilitat. De tant en tant s'obria una clariana però el vent ens ha fet baixar el més aviat possible. La baixada ha sigut directa per la aresta sud i la carena del Cim de la Dou per un sender cada cop més marcat.