24-06-2008

PUIGMAL (des de La Font de L'Home Mort)

El grup: Gerard-Lluís-Marta-M.Antònia-Concepció-Carles (El que fa la foto)

Al fons: Pas dels Lladres

Isards: expectadors

Carena Catalunya-França. Al fons el Puigmal

Marta: El Puigmal ja no ès un mite.

Bufa, bufa ventet...

Cim: Visca, visca !!!

Riu i Clotxes del Puigmal

Torret de Les Clotxes del Puigmal

APROXIMACIÓ: Barcelona - Ribes de Freser (C-17). Entrem a Ribes i seguim direcció Queralbs (GIV-5217). Cruïlla a l'esquerra direcció Vilamanya. Una carretera molt estreta ens apropa a un grup de masies (Vilamanya). La carretera segueix direcció a Planoles. Trobem una cruïlla on un senyal vertical ens indica que per anar a la Font de L'Home Mort hem de seguir la pista de la dreta. La pista és llarga i estar en prou bon estat per passar-hi cotxes. Millor 4x4. Deixem el cotxe quan acaba la pista i comença la ruta del Puigmal.

Comencem a caminar per un sender per l'esquerra del riu direcció al fons de la vall: Jaça del Ginestar i la Coma de Fontseca. Les aigües baixen amb força i passar el riu no és fàcil però tranquils que mes amunt les aigües desapareixent. Seguim pel llit del riu i tornen a aparèixer les aigües. Arribem a la Deu i seguim pujant per la dreta direcció a la Coma de Fontseca. Les marmotes, els isards i les aus rapinyaires ens vigilant tota la estona. Passem per uns rocs blancs amb una cova que deixem a la nostre dreta. Arribats al cap d'amunt de la Coma de Fontseca, girem a l'esquerra per seguir pujant pel Serrat del Pèl fins la carena amb el vessant francès. El dia comença a complicar-se i els núvols i el fred a partir d'ara i fins el final de la travessia ens fa la punyeta. Els últims tres-cents cinquanta metres fins arribar a cim els pugem "xino-xano" Dalt del cim el vent i el fred van ser els protagonistes i per tant no vàrem estar-hi gaire estona. Unes fotos "pim-pam" i corre, corre que la tempesta s'apropa. Baixem per l'aresta direcció al Cim de la Dou però, abans d'arribar-hi girem a la dreta per descendir a la coma de Les Clotxes del Puigmal. La baixada és molt còmoda. El terra estava prou tou per clavar els talons i lliscà fàcilment fins el riu de Les Clotxes. Fem una aturada tècnica per dinar al costat del riu. No hi camí marcat i seguim baixant per l'esquerra del riu fins tornar a retrobar el Torrent d'Estremera i un altre cop al cotxe. Una remullada de peus al riu ens alleugera el cansament. Una travessa aconsellable per gaudir d'uns indrets molts solitaris i poc visitats i amb un cim de primera categoria: El Puigmal.

1. */**
  2. Entre fàcil i moderada

1. Botes Treking
  5. Entrepans

Mapa-Guia Excursionista VALL DE NURIA-ULLDETER - (Editorial Alpina) Escala 1:25.000