1-09-2007

PUIGMAL (en travessía)

(Font de l´Home Mort - Jaça del Ginestar - Serrat del Pèl - Coll de les Clotxes- PUIGMAL - Riu de les Clotxes - Font de l´Home Mort)

Jaça del Ginestar

Pujant el

CIM !!!

Riu de les Clotxes

Una variant per pujar al Puigmal que pren el primer lloc davant de totes les altres; per solitària, pels torrents, les marmotes, els isards... en resum, per la seva bellesa incomparable. Una reserva de la biosfera. Per arribar prenem una carretera secundària entre Ribes de Freser i Queralbs, direcció a Vilamanya. Passat el poble, seguim la carretereta i seguidament una pista en direcció a la Font de l´Home Mort. Quan acaba la pista és el lloc per deixar el cotxe i posar-hi les piles i “ala”... a caminar. Tenim mil metres per davant ! No facis cas dels senyals del GR-11. No són per nosaltres. Comencem per l`esquerra del riu que ve de la Jaça del Ginestar i de la Fontseca. Al cap de poca estona passem a la part dreta del riu per anar mes còmodament. No hi han fonts amb aixeta però hi trobareu un munt de deus. Seguim pujant i de sobta el riu desapareix, però seguim ascendint pel llit del riu sec. Després torna a aparèixer l´aigua. És un anar i venir. Arribats a la Fontseca anem a un coll molt marcat a la dreta i seguidament girem a l´esquerra per pujar pel Serrat del Pèl fins el Coll de les Clotxes. Som a la carena entre la Cerdanya i el Ripollès. Sols ens queden tres-cents metres per arribar al cim. Seguim un camí molt marcat pel vessat de la Cerdanya i amb un pas ferm arribem sense problemes. Fa frescota, però anem a trobar un aixopluc per evitar el vent i recuperar-nos amb ganyips, fruita i poca cosa més. Fem quatre fotos i cap a vall, que encara tenim molta feina. Decidim fer la baixada primer pel camí que ve de Fontalba i després entrar a les Clotxes del Puigmal per baixar el riu del mateix nom fins retrobar el camí de pujada. Ens va encantar el torrent per on hi baixa el riu de les Clotxes. És un lloc increïble. Val la pena passar-hi. Fem una aturada per menjar a prop de les seves aigües i amb poca estona tornem a ser a l´inici de la sortida. Avui podem dir que hem lligat la llonganissa com cal, si mes no, mireu la ruta en el mapa, je, je.

3. Caminada llarga però sense cap dificultat fora de la temporada d´hivern

1. Forro polar
  2. Barret
  4. Protecció solar (ulleres, cremes)