12-10-2001

Pic de l'Estanyó

Clots de l'Estanyó des de la carena

Ja fem carena de cims

Una passejada per la carena

Una grimpadeta. Estany Gran de la Vall del Riu

Últims metres per arribar al Pic de l'Estanyó

Darrera el Pic de la Serrera

La baixada

Signes de tardor

APROXIMACIÓ: Barcelona, Andorra, Ordino, El Serrat, Vall de Sorteny. Deixem el cotxe molt a prop del Refugi de Sorteny.

Sortim de Barcelona a un quart de set del matí i comencem a caminar a les deu del matí. El cotxe el deixem al fons de la Vall de Sorteny, molt a prop del Refugi. El dia sembla estable però amb una boira que no deixa veure molt lluny. Prenem un sender molt marcat i ens endinsem pel bosc fins arribar a uns plans on trobem un grup de cavalls. En hi fem unes fotos. A partir d'ara el camí és mes suau i guanyem alçada per uns lloms encerclats de una muralla que fa d'olla d'on ens trobem nosaltres. Quan arribem al fons de la vall, seguim el camí de la dreta per arribar a un coll molt evident. Des de el coll ens enfilem a l'aresta de la muralla esmentada fent grimpada alguna que d'altre vegada. Un cop a dalt de la carena, veiem el cim a l'altre punta on estàvem nosaltres. Seguim una cresta molt bonica i entretinguda fins el mateix cim. Abans fem una parada per dinar i descansar. Hem fet tota l'olla ! La baixada ens aventurem per una canal directa, no gaire complicada però sí bastant distreta. A les cinc arribem al cotxe una mica cansats però molt contens, que és el que interessa. "De bon rollo", com diu la M. Antònia. Passem el cap de setmana a l'hotel Font de La Massana (***) però no hi tornarem per que la relació preu qualitat, deixa molt que desitjà.