07-07-2007

Pic de l´Estanyó

El Pic de L´Estanyó per la vall del Montaup ens ha encantat. La via clàssica es fa per la Vall de Sorteny. També es pot arribar per la Vall del Riu, aquesta via és una mica més llarga. Hem tingut un dia calorós els primers tres-cents metres, però després la cosa s’ ha arreglat amb uns bons núvols. Remuntem la vall fent un flanqueig pels contraforts de l´esquerra i el riu sempre el deixem a la nostre dreta. Uns senyals grocs ens marquen la ruta fins arribar al Coll d´Arenes. Des d’ aquí la vista ja és fantàstica a les estribacions d´Andorra: Coma Pedrosa, Baiau, i més enllà, la Pica d´Estats. Girem a la dreta per seguir uns suaus lloms que aviat arriben a l´inici de la cresta que hem de salvar per arribar al Pic de L´Estanyó. La cresta, si no té dificultats afegides de neu o glaç, és entretinguda, però fàcil i aleshores, divertida. Al cim, xarrem una estona amb una parella de la Barceloneta que venien per la Vall de Sorteny. Quatre fotos i baixem pel vessant contrari per anar a trobar el coll i seguidament els estanys de la Vall del Riu. Una foto val més que mil paraules. Mireu, mireu, els fantàstics estanys truiters. Remuntem uns setanta metres la Serra dels Estanys i saltem un altre cop a la Vall del Montaup. La baixada és prou evident en direcció als Clots d´Escarners. Nosaltres ens vam equivocar i no vàrem tenir més remei que baixar per un canal verdós, més penjat que una llonganissa, però molt divertit ara, je, je. L´itinerari és molt bonic i teniu moltes panoràmiques d´Andorra i de la resta dels Pirineus.

1. Mitjana (**)
  2. Cresta fàcil a la Serra de l´Estanyó, sense neu o glaç

1. Entrepans o el que vulgues carretejar.