12-10-1982

Pico Balaitús (intent)

Embassament Respumoso

Petita Ermita on dormim apinyats la primera nit

Al dia següent marxem fins el Refugi Alfons XIII

Per arribar al refugi s´ha de voltar el embassament de Respumoso per l'esquerra

Refugi Alfons XIII. Mirant el camí al Balaitús

Refugi Alfons XIII des de l'Ibón de les Ranes

Camí del Balaitús

Ens enfonsàvem fins el genolls

Glacera i bretxa de Latour

APROXIMACIÓ: Barcelona, Lleida, Sabiñanigo, Biescas, Sallent de Gallego. En el poble, seguim la carretera vella a Formigal i al finalitzar les cases, una cruïlla a la dreta fins a l’embassament de La Sarra, lloc on deixem els cotxes.

Pont del Pilar, tenim tres dies. Hem sortit amb un hora tard, esperant al Miki i la seva novieta Isa que ahir varen estar de festa a casa seva. Encara portaven al cotxe l’olla de xocolata per rostar-la. Carreguem motxilles i fem el camí fins l’embassament de Respumoso. Tenim que fer nit a la petita ermita Virgen de las Nieves, que està al costat de la presa de l’embassament, i que estava ple a vessar de muntanyencs. Varem trobar molta neu, era tard i el Refugi Alfons XIII on volíem anar estava molt lluny. Desprès d’una nit del lloro, al dia següent reprenem camí direcció al Refugi Alfons XIII per passar-hi la segona nit amb menys personal. El camí és llarg, amb molta neu però,molt bonic. Passem les hores gaudint de la natura pels volta’ns del refugi. Al dia següent anem direcció al Balaitús. El camí es fa molt feixuc per les condicions de la neu molt fonda. Arribem a la glacera i bretxa de Latour, la pugem encordats, el Miki de primer. El temps és complica i decidim tornar avall. El Miki muntà un ràppel de baixada fins la rimaia. La tornada fins l’embassament de Respumoso i dos hores mes fins els cotxes. Quina aventura !!! dificil de oblidar.