26-08-2010

Serra Negra i Vallhibierna

Cabana Ardoners

Mostra un mapa més gran

APROXIMACIÓ: Barcelona – Benasc – Cerler . Seguim la carretera direcció a l’Ampriu. Poc abans d’arribar a l’Ampriu, prenem una pista que surt per l’esquerra. Avui hi ha un cartell que indica “Ardoners”. Seguim la pista fins el final on es troba la cabana de pastors d'Ardoners. Aparquem al final de la pista.

Una vegada mes m’apropo a la Vall d’Ardoners on es troba el Pic Castanesa , Roques Trencades i l’Estiba Freda. Aquesta vall la vaig veure carregada de neu i vàrem fer les ascensions amb esquís, molt bonica per cert. I tenia moltes ganes tornar·hi pero ara a peu i la veritat és que ha valgut la pena. Te una finestra impressionant al vessant S de les Maladetes, Aneto i vista espectacular al Vallhibierna. Des de la cabana de pastors d’Ardoners seguim un corriol que s’enfila en direcció SE i que dona la volta a la coma per entrar per la part alta del barranc on deixem el torrent a la nostra dreta. Aviat tenim que creuar les aigües del torrent i seguim la pujada per lloms i pastures en direcció a la Pleta Negra. Canviem de direcció i seguim pujant vers el Coll de Castanesa que es puja per una tartera fent un flanqueig fàcil fins l’ampla collada. Girem a la dreta i seguim la carena fins el cim. No podem sinó que girar el cap contínuament per veure l’espectacle impressionat de les muntanyes del darrera. El cim és molt ampli i planer i seguim fins la segona punta per fer una ullada de mes a prop al Pic de Basibé. Després tornem pel mateix camí fins el Coll de Castanesa i continuem la carena passant pel Tuc de les Roques trencades i l’Estiba Freda. Ara ja baixem en direcció a la Vall i Cabana d’Ardoners