10-02-2008

CORRONCO DE DURRO

APROXIMACIÓ: Barcelona - Pont de Suert - Barruera - Durro - Seguim una carretera estreta que travessa el poble direcció a l'Ermita de St.Quirq. Cinquanta metres abans deixem el cotxe en el marge dreta. Amb la neu més baixa, el punt de sortida és a la corba on travessa el Barranc de Tous.

Ahir quan vàrem passar per Barruera en cotxe direcció a Boi, els companys van exclamar: Ei, el Corronco està carregat de neu. És el moment de fer-ho, vam dir. Decidim intentar-ho al dia següent, o sigui ara i avui. Corronco, con, co.... corronconquero. Un cim genial amb una neu excel·lent. Deixem el cotxe a meitat de la carretera que surt de Durro direcció a l'Ermita de St.Quirze. Els primers metres els esquís a l'esquena per un camí carreter en flanqueig fins a petà al Barranc de Tous. Travessem el riu i ens calcem els esquís i ja nos ens els trèiem fins el mateix cim, guaaau!. La pujada pel llom de la vessant N. és molt agradable i no te cap mena de dificultats. La baixada pel mateix camí però gaudim de valent amb una neu molt bona. Les vistes des del cim som fabuloses: Aneto, Vallhibierna, Beciberris, Punta Alta, Contraix, Turbón, Cotiella... El Corronco és un cim molt recomanable per fer esquí de muntanya amb un desnivell gens menyspreable: 1.050 m i cap mena de dificultat afegida. No rumieu, aneu !!!

1. */**
  2. Fàcil
  3. Amb bona neu. La dificultat pot pujar amb neus dures o gel.