Inauguració

Acampada d'hivern 08-09.
Càmping Campalans (Borreda)

Excursió a peu

Un dia esplèndid, un cop el vent que va bufar durant tot el dia anterior es va apaivagar, ens va permetre gaudir d'aquest bonic recorregut, que des de Sant Jaume de Frontanyà i seguin les marques del sender de gran recorregut ens va conduir, en una mica més d'una hora fin el Coll de la Creu Malosa, gaudint de bones vistes durant tot el camí , un cop arribats al coll, varem poder comprovar, com està de nevat encara el Pirineu i després d'un breu descans varem desfer el camí fins Sant Jaume on havíem deixat els cotxes.

Escapada a una mina de petroli

En el temps que portem per aquesta zona, ens hem adonat de la seva importància minera, així havíem visitat les mines de carbó de Fígols, el museu del ciment al Clot del Moro de la Pobla de Li llet i en aquesta ocasió hem fet una escapada en petit comitè, a la mina de petroli de Riu Tort a Guardiola de Berguedà, on ens hem assabentat d'aspectes molt importants i poc coneguts d'aquest combustible fòssil tant important per a la nostra societat, així com de les reflexions del guia sobre la necessitat de fer un consum responsable del mateix.

Carnaval

Com si no tinguessin prou amb treballar i estudiar diàriament, se'ns va omplir el local de diversos oficis, cuiners, pastissers, gent de l'espectacle, minyons i minyones, metges, infermeres, mariners, etc.
Això no és seriós, el carnaval es temps de disbauxa, de transgressió, d'anar contra tot, no de fer-li la pilota al capital, en fi malgrat aquest esperit tan treballador, ens ho vam passar d'allò més bé, amb alegria i xirinola i ara a fer dejú i abstinència que ens persegueix la vella Quaresma o bé a córrer perquè no ens atrapi.

Galeria Carnaval

Calçotada

Quan arriva febrer es destapa la dèria dels calçots, i per tot arreu s'anuncien calçotades i nosaltres no podíem ser menys, encara que en el nostre descàrrec, podem dir que ja quinze anys que la fem, quan encara no era una moda quasi d'obligat compliment.
Qui ho havia de dir aquest hivern, vàrem tenir un dia de sol radiant, que ens vas permetre menjar els calçots a l'aire lliure amb gorres per protegir-nos del sol i deprés una animada sobretaula, fins que s'en va anar el sol.

Galeria calçotada

Visita cultural

Sant Quirze de Pedret, es una joia del preromànic català i ha estat motiu d'una restauració molt acurada per part de la Diputació de Barcelona, on es poden contemplar les reproduccions de les pintures originals, que es troben en diferents museus de Catalunya.
Està situada, en un paratge molt interessant del Berguedà I previ a l'arribada a l'ermita , cal travessar l'imponent pont medieval que creua el riu Llobregat.
Ha estat una visita molt interessant I instructiva per a tots els assistents.

Taller de manualitats

Donat que dins de poc temps celebrarem el carnestoltes, que aquest any anirà d'oficis i professions, varem passar uns estona distreta, preparant cartells i guarnicions, que ens serviran per decorar el local quan arribi la data, tothom va treballar força i va quedar content amb el seu treball.

Cap d'Any 2008-2009

Una any s'acaba i un altre de nou comença i malgrat les prediccions econòmiques amb que ens amenacen els mitjans, ho hem celebrat amb alegria i el que hagi de ser serà i el que soni sonarà, però millor començar amb optimisme i alegria.
Aquest any cal destacar l'esforç del càmping Campalans, per millorar el local social i cal dir que aquest cop hem pogut gaudir d'una temperatura agradable que ha permès perllongar la sobretaula de començament d'any tant com hem cregut oportú.
Així que bon any a tothom i no us cregueu tot el que diuen els diaris i la tele i si tenim una mica de sort els reis mags de l'orient també hauran estat generosos i podrem iniciar ll'any amb bones perspectives.

Galeria cap d'any 08-09

Caga Tió

Malgrat que la nevada havia quallat i el càmping estava recobert d'una catifa blanca i tothom estava pensant si els cotxes tindrien problemes amb la pujada, varem decidir fer cagar a Tió, els nois i les noies de l'acampada havien fet un esforç en donar-li menjar i no el volíem tenir patint més temps del necessari. Com sempre el Tió es va comportar i malgrat el fred i la neu va tenir un record per tots els que van picar cantant la cançó.

Galeria del Tió
Galeria de la neu

A la recerca del Tió perdut

Sempre hi ha qui està una mica despistat, aquest cop ha estat el Tió el que s'ha perdut i vinga, ha calgut anar a cercar-lo a la muntanya, perquè la propera setmana faci la seva feina.
Al final l'hem trobat mig amagat entre unes branques on s'ha aixoplugat per passar la nit i sembla que ha passat una gana..., aixì que caldrà donar-li be de menjar a veure sil diumenge que ve està ben tip i caga generosament.

Inauguració

Un cop ben emplaçades totes les caravanes el dissabte, el diumenge es va dur a terme la inauguració d'aquesta acampada d'hivern, en que celebrarem el 15 aniversari del grup d'acampades Xaloc.
La Nuri ens va adreçar unes paraules informant-nos de les darrers novetats i desitjant a tots els campistes una bona estada.
Després de l'acte oficial, varem asaborir un abundant “pica pica” on destacaven l'assortit d'embotits del país.