10-10-1999

Gran Tuc de Colomers

Estany Redó

Estany de Sant Maurici i els Encantats

Feia temps que no feia travesses gaudint com avui. La sortida des del Refugi d'Amitges a dos quarts de vuit quan encara just començava el dia. La primera mitja hora es fa una mica pesada i dic pesada per la motxilla. Com es travessa i el lloc d'arribada no es el mateix que el de sortida, no queda més remei que carretejar tots els estris. La pujada comença per la coma on es troben els estanys de la Munyideta y dels Barbs per un camí molt fressat i senyalat. S'arriba a un coll per passar a l'altre vessant i fer un flanqueig pels contraforts del pic occidental de Saboredo fins el mateix Port de Ratera, per cert, això és un port, ampla com una autopista. Seguidament continua una curta pujada per arribar al coll del Tuc de Ratera, que comunica amb la Vall de Colomers. Baixada d'uns cents metres i un flanqueig pels contraforts del Pic de Bergús per anar a buscar el coll que dona pas a la vall on el troba l'estany de Bergús, després l'estany Rodó i seguidament l'estany Llong. Un flanqueig per l'esquerra sense perdre molta alçadai s'arriba amb sang i fetge fins el coll i mateix Gran Tuc de Colomers, Visca !!. Són les onze del matí, recuperem forces durant mitja hora i baixada de 1.370 m. Fins l'aparcament d'Espot, passant pel Coll del Portarró. El desnivell total d'alçada ha sigut de 680 m. Realment ha sigut una travessa d'aquestes que no s'oblida fàcilment.

1. ***
  2. Distancia. Compta amb mal temps: se han de passar varis colls.