21/22-03-1998

La Pica d'Estats

Arribant a l'aparcament de l'Artige

Refugi l'Artigue de Lin

Coma d'Estats i Sotllo

APROXIMACIÓ: Barcelona - Túnel Porté i Puimorent - Seguim la N-20 direcció a Tarascon. Girem a l'esquerra per una carretera secundaria (D8) direcció a Videssos-Auzat-Marc i L'Artigue. Petit aparcament.

Dissabte les 10:30 del matí. La sortida comença a l'aparcament a l'Artigue (1.300 m) Per un sender molt marcat, senyal groga, s´esdinça al bosc i al cap de quinze minuts es creuà el riu deixan-lo a l´esquerra. És el moment de posarse els esquís, vísca !. La pujada pel bosc es força distreta i durà un hora fins arribà als primers lloms en direcció SO. Al damunt de tot s´intuía que el refugi de Pinet estava al cap damunt. La pujada es força agradable i tranquil·la fins el refugi. Son les dos de la tarda. Després de beure molta aigua, per que durant la pujada no portava ni una gota, i menjar una mica, comença la pujada direcció a La Pica però, a la cota 2.850 començem la baixada novament al refugi. Son les 6 de la tarda. El refugi es acollidor però molt fred quan estàs aturat. Sopar, dormir i a l'endemar tornen a intentar novament la pujada fins el cim. Son un quart de vuit del matí. El camí està molt marcat i avui som molts que anem a fer "La Pica". Tot el camí amb les ganivetes i arribem al cim abans de fer tres hores. Una vista excepcional, es veu tot el Pirineus com mai. La baixada no cal dir-ho, 2.000 m. Aturada al refugi per recollir el resta de material. Ha sigut una experiència gratificant pujar a La Pica" per la vessant Nord. Desnivells: Primer dia 1.940 m de pujada i 825 m de baixada. Segon dia: 1.050 m. de pujada i 2.110 de baixada. Es la baixada més llarga i bonica del Pirineus.

Mostra un mapa més gran

1. ***
  2. Canal pujada des de l'Estany d'Estats. Fet amb grampons/piolet i esquís a l'esquena.