06-04-1997

Refugi d'Espingo

Llac de l'Oô

Refugi Portillón de l'Oô

Son les 12 del migdia del dissabte 5 d'Abril. Deixem els cotxes a la Gîte d'Etape a 1.150 m. Motxilles i esquís a l'esquena, seguim la pista que s'enfila en direcció a l'estany de l'Oô. La pista segueix més amunt fins arribar al refugi d'Espingo a 2.000 m, on decidim passar-hi la nit. Son les tres de la tarda. Mengem i uns quants marxem a fer un vol en direcció al refugi del Portilló, que està més amunt en l'estany del Portilló a 2.580 m. No ens posem els esquís fins mig hora després de sortir el refugi. Cal travessar els restes d'un enorme allau, passar el riu per un pont i donar la volta a l'estany mig glaçat. Ja per fi ens posem les fustes als peus i guanyem alçada per uns lloms sense complicacions fins que arribem a un pendent força dret. De començament amb les ganivetes era suficient però en l'últim tram alguns ens posem els grampons per anar més segurs. Una vegada superat aquest tram, seguim amb els esquís fins arribar a un coll d'on es veu els cercle de l'estany del Portilló, amb el refugi a prop de la presa. Per cert, el Refugi es nou i està realment de primera. Ja es molt tard i tornem al Refugi on passem la nit 500 m. més avall.

Diumenge: Sortim del refugi d'Espingo quan clareja amb una motxilla lleugera. Seguim el mateix camí que vàrem fer ahir. Arribem al refugi del Portilló. Creuem la pressa i fem un flanqueig per l'esquerra de l'estany de L'Oô per salvar les esquerdes. La pujada es molt bonica amb vistes arreu de les muntanyes que fan aquest cercle tant fantasmagòric. Enfilem direcció a la glacera del Portillò i anem pujant fins el coll del Perdiguero. Girem a l'esquerra fins el Pic Royo amb els esquís als peus. Seguim la cresta amb grampons i piolet fins dalt de la Punta Lliterola. Unes vistes increïbles: Massís de la Maladeta, Vall de Cregüeña, Posets, i amb primer pla el Pic del Perdiguero. La baixada pel mateix camí amb una neu fantàstica. Un salt a les esquerdes vora l'estany i que travessem pel mig. Ha estat una sortida genial però amb molts metres de desnivell amb els esquís a l'esquena.

Mostra un mapa més gran

Dficultat:

1. ***
  2. Aproximació pel vessant frances és molt llarg i amb els esquís a l'esquena. Bones espatlles !!!

1. Botes/esquís de muntanya/pells i ganivetes
  2. Arva
  3. Grampons
  6. Protecció solar (cremes, barret, ulleres...
  7. Fogonet i teca

Mapa-Guia Excursionista POSETS (EditorialAlpina) - Escala 1:25.000

C.E.C: César , M.Parrado, Jordi, Montse, Ramón, Jaume, David, Oscar, Atanasi, Arnau, Bed, Lluís i d'altres fins a 15.