21-05-1995

Maladetes Occidentals

Llac de Cregüeña

APROXIMACIÓ: Barcelona -Benasc - Llanos de l'Hospital. Deixem el cotxe a l'aparcament de l'Hotel de los Llanos de l'Hospital.

Amb la motxilla plena fins dalt pugem per la vall de Paderna fins arribar a la coma que ens porta directe al Coll d´Alba (3.075 m). El coll estava una mica perillós, neu dura amb forta inclinació. Al arribar al coll deixem les motxilles i per la cresta intentem fer La Dent d´Alba. Un fort desnivell ens obliga a tornar sense arribar. Intentem fer-ho per la vessant Sud però la neu no era gaire estable. Decidim finalment iniciar el descens fins arribar a l´estany de Cregueña. La neu estava crostada i les espàtules s'enfonsaven i quèiem molt sovint. Una baixada d'aquelles que no s'obliden. Acampem la tenda al costat de l'estany de Cregüeña. Hem passat una nit dallo més ventosa i freda però, la tenda ha aguantat. Ens alcem a les 9 del matí. Decidim tornar al Coll d´Alba e intentar de pujar a les Maladetes Occidentals. Mentre pleguem la tenda i fem la motxilla, ja veiem els primers que s'enfilen pel coll de Cregüeña per travessar a Corones. Primer amb grampons i piolet i després amb els esquís i les ganivetes arribem prop del contrafort de la Maladeta Occidental 3. Amb grampons i piolet i sense la motxilla i els esquís, anem guanyant alçada pel contrafort força pendent fins arribar al coll. Seguidament s´arriba al vessat Sud, mes suau, i sense cap dificultat, directa al cim. Un paisatge preciós amb un dia esplèndid. Molta gent dalt del cim. Amb una curta baixada arribem al coll entre les Maladetes 3 i 2. Pugem per la vessant Sud per un desnivell mitja fins el 2. "Oberbuquing de muntanyencs". Baixada pel coll d´Alba dificultosa però desprès ens espera una bona gaudida amb els esquís fins a prop de l´Hospital. A les dues arribàvem i sortíem a les sis de la tarda. L'Albert Pujol arribava una mica tard... A sigut l'ultima de la temporada. Pensem que potser un altre dia podem intentar a fer la volta que ens havíem proposat i que aquest cap de setmana no ens hem vist en cor de seguir. La veritat és que el dissabte va ser extenuant, entre la càrrega de la motxilla, el desnivell i la baixada crostada vàrem quedar ben servits. Hi tornaremmmmm !!!

1. ***/****
  2. Fort desnivell fins el Coll d'Alba
  3. El coll d'Alba és dret i segons l'estat de la neu/glaç por comportà problemes

1. Botes/esquís de muntanya/pells/bastons i ganivetes
  2. Manta términa, Arva, pala
  3. Piolet, Grampons
  5. Protecció solar (cremes, ulleres...)
  6. Forro polar, goro, barret, guants
  7. Tenda de campanya, sac de dormir, fogonet i teca...