28/29-01-1995

La nostra estimada Ursula Willius

Cim: Pic de Castanesa

Refugi d'Ardoners: El grup

Estiba Freda: Deixem els cotxes prop de la carretera que puja a les pistes de Cerler. Ens posem els esquís al començar a caminar. Amb un hora arribem a la Cabana d'Ardoners. Deixem les motxilles, muntem tendes i mengem una mica. Ens animen, encara que hi havia boira en els cims, a fer una sortida amb els esquís. Anem guanyant alçada i quan arribem al cim surt el sol i la boira desapareix i gaudim d'unes vistes a la Maladeta i al Vallhibierna. La baixada la fem per la vessant sud i ens trobem molts clars de neu. La baixada no la gaudim gaire, encara que arribem a la Cabana amb els esquís.

Pic de Castanesa: La nit la vaig passar amb solitari en una tenda iglú d'en Pedro. Sortim a les 8 del matí amb direcció al Castanesa. La pujada no és gens complicada, es fa per una vall ampla que ens porta directa al cim. El dia estava una mica complicat: núvols alts. Sort que al arribar al cim el sol llueix i la vista és, al igual que ahir, espectacular. Aquesta vegada fem una baixada com cal, neu pols i amb viratges. Llàstima que s'acaba molt d'hora!. Recollim les coses de la Cabana i tornem al cotxe.

1. Botes/esquís de muntanya/pells/bastons i ganivetes
  2. Manta términa, Arva, pala
  3. Grampons
  5. Protecció solar (cremes, ulleres...)
  6. Forro polar, goro, barret, guants
  7. Tenda de campanya, sac de dormir, fogonet i teca

Mapa Excursionista Maladeta-Aneto (Editorial Alpina) - Escala 1:25.000

C.E.C.: Xavier Gregori - Pedro Alonso - Manel Broch - Úrsula Willius - Jaume Aguadé - Francesc Pagan - Carme - Lluís Roca i d'altres