28/29-05-1994

Canal al Coll Guims de l'Ase. Darrera Pic Verdaguer i Pica d'Estats

Al fons, cims de Broate

Pica d'Estats

Llisquem fins a l'estany de la Cometa d'Estats

Remuntada canal fins al Coll de Guims de l'Ase

Dia 28-05-1994: Pic del Sotllo

Arribem dalt del cim a les 19.00 hores. ¡Escandalós!. Deixem els cotxes al pla de Boavi (1.450 m.) Amb els esquís a l'esquena remuntem la vall de Broate fins trobar el riu que baixa de la vall de Baborte, vall que tenim que remuntar. A la cota 1.700 ens posem els esquís els peus. Anem progressant vall endins fins girà a l'esquerra per pujar per la vall de Canedo, fins arribar al coll situat entre el Pic dels Estanys i el Pic de Baborte. Traiem pells i llisquem al fons de la vall fins entrar a la vall del Sotllo. Remuntem la vall del Sotllo, passem per la dreta de l'estany d'Estats fins arribar al Port del Sotllo (2.894 m.). Quatre fruits secs, una fruita i ens enfilem amb 45 minuts fins el cim. Eren les 19:00 hores més boniques de la meva vida. ¡Quin paisatge! Baixem per la vessant francesa franquejant els contraforts del Sotllo, remuntem el Coll dels Guins de l’Ase força dret amb els esquís a l'esquena. Traiem pells i fem una baixada directa al refugi de Broate (2.200 m.). L'arribada la fem a quarts de nou del vespre. Un sopar de festa major i a dormir.

Dia 29-05-1994: Pica d’Estats

Matinem i desprès d’esmorzar, deixem el material que no necessitem pujar al cim i reprenem el camí que vàrem fer el dia abans i enfilem la canal que ens puja fins el Coll dels Guins de l’Ase, amb els esquís a l’esquena. La baixada la femamb grampons fins a l’estany a la Cometa d’Estats. Pells i amunt fins a la Pica d’Estats. La baixada pel mateix camí de pujada i tornem amb el Coll de dels Guins de l’Ase amb els palillos a l'esquena, refugi, recollida de material i baixem per la Vall de Broate, riu de Sallente i Pla de Boavi. Amb els dos dies d’activitat, mes de dos mil metres de desnivell, una matada !!!

1. ***
  2. Alta

1. Botes/esquís de muntanya/pells, bastons i ganivetes
  2. Piolet i grampons
  3. Forro polar, guants, barret, sac de dormir, fogonet
  5. Avituallament, ganyips, entrepans i tot el que vulgues carretejar
  6. Protecció solar (cremes, barret, ulleres de muntanya i de tempesta)
  7. Màquina fotografiar

Mapa PICA D'ESTATS (Editorial Alpina) - Escala 1:25.000

Històric Pica d'Estats/Pic de Sotllo:

C.E.C.: Xavier Gregori, Úrsula Wallius, Marta Estrada, Jaume Aguadé, Jordi Matias, Marc i Lluís.