15-02-2024

Serra de Freixeneda, Les Escletxes i Salt de Sallet

Comencem a caminar per pista

Font de Roc (sols un rajolí d'aigua)

Puigsacalm

Ja hem trobat el sender bo de pujada a la Freixeneda

Mas de Freixeneda

La caseta dels Castellans. Parada tècnica per esmorzar.

Les Escletxes

Un recó fantasmagòric

Salt de Sallent (sec, bruuu)

Sender de baixada del Salt de Sallent per les Escales

Travessem el riu sec a la base de la paret del Salt de Sallent

APROXIMACIÓ: Vic, Manlleu, C-37 direcció Olot, Les Preses, Sant Privat d'en Bas. Seguim la pista fins un petit pàrquing on hi ha una barrera.

Comencem la caminada seguint la pista un curta estona i aviat travessem el riu Gurn o el que queda amb aquesta sequera que pateix Catalunya. Ara pel bosc ens enfilem muntanya amunt fins a trobar un sender brut de matolls que flanqueja una llarga estona fins a trobar el camí que amb sigues, sagues puja de valent fins a sortir a la pista que passa pel Mas de Freixeneda. Continuem per pista fins a la caseta dels "Castellans" Fem la parada tècnica per esmorzar i seguim pujant per entrar a les anomenades Escletxes de l'Euga, un recó fantasmagòric i que s'assembla molt a la Serra dels Bufadors. Arribem Els Gronys amb unes vistes fantàstiques a la Vall d'en Bas, Cingles de les Olletes i Puigsacalm. Seguim la travessa i decidim baixar les Escales del Salt de Sallent. És una baixada força dreta trenca cames però, s'agraeixen les escales i alguna corda per anar més segurs Aquest tram amb dies de pluja és força complicat. Gaudim de la paret del Salt de Sallet, sense aigüa, bruuuu. i amb poca estona arribem al punt de la sortida a recollir l cotxe.