15-05-2016

Des de Roques Blanques

Circ de Congrós

Roca Colom

Roc de la Mort de l'Escolà

Crestes de Rojà

APROXIMACIÓ: Camprodon – Setcases. Seguim la carretera de muntanya direcció a Vallter 2000. Deixem el cotxe a l’aparcament superior.

El GR surt per la dreta de les instal·lacions amb senyals i sender molt marcat que puja per la esquerra del torrent. Dos-cents metres mes amunt creuem el rierol i seguim guanyant alçada ara en diagonal fins a sortir a la collada "Pla de Coma Ermada". Deixem el GR i anem a trobar a la dreta la carena. El primer cim “sense nom” però, amb una gran fita i una caixa de metall que protegeix un diari entranyable. Vista fantàstica des de aquest punt al Circ d’Ull de Ter. Comencem la caminada per la carena direcció Est; una pujada fins el Pic de Coma Ermada, Pic de la Llosa i Roques Blanques. Vista fantàstica al Circ del Congròs i al fons, el vigilant Roca Colom. Seguim tota la carena del Circ del Congròs i pujada final fins al Roca Colom. Avui fem mes llarga la sortida per las planúries fins el Roc de la Mort de l’Escolà. Vistes fantàstiques a les Crestes de Rojà, Plà Guillem i Massís del Canigó. La tornada per la planúria per on passa el GR.