12-08-2015

A la sortida del bosc

Els camins estàn trillats

Ibón de Estanés

Pas per anar al "Valle de los Sarrios"

Puerto de Bernera

La tornada

APROXIMACIÓ: Jaca - Túnel de Somport. A la sortida del túnel per França, girar a la dreta N-134 direcció a les pistes d'esquí de Astún - Candanchú i sortir a una carretera per la dreta "Sansanet", on hi ha un petit aparcament. A primera hora hi havien tres cotxes i a la tornada, estava ple de gom a gom.

Un cartell vertical informa del camí al Ibón de Estanés. El sender baixa una mica per creuar el riu i desprès s'enfila pel bosc amb sigues, sagues. A la sortida del bosc el sender continua enfilant-se però, ara mes suau i gaudint de magnífiques vistes. Ens sorprèn que el sender estigui tant trillat i a la tornada ens adonem de la quantitat de gent que hi puja, aixó sí, a partir de les dotze del migdia, quan nosaltres ja baixàvem. Abans de veure el Ibón, s'ha de pujar per un coll i amb poca estona gaudim del fantàstic estany, potser aquest any una mica baix de nivell però, suficient per donar-me un banyet, entrar i sortir. Donem una volta al Ibón per la dreta i pugem al Puerto de Bernera. La tornada pel mateix camí entretingut amb infinitat de grups, famílies i fins hi tot excursions amb cavalls; alguns ens preguntaven "Falta mucho para el lago" amb la cara que posàvem, esperaven una resposta que els adongués ànims i nosaltres els dèiem "Ya falta poco y... vale la pena". La veritat és que és un lloc misteriós i bonic però, sense tant personal, jajaja. S'ha de matinar !