13-01-2013

La Vall de Riells

En fila india

Pont de accés al Monestir de Sant Miquel del Fai

Travessem un petit torrent per remuntar la cinglera contraria

Esclata la ginesta

La vall

Sant Pere de Bertí

Ja no plou però el terreny està fangós i relliscós

Dos-cents metres de baixada dels Cingles de Bertí

Ens apropem a la civilització

Sant Pere de Valldaneu

El Tió ja ha cagat

Ara per pista fangosa

Els últims metres

Estació de Sant Martí de Centelles

ITINERARI: Accés en transport públic. Barcelona - Sant Feliu de Codines (autobús Sagales). La tornada la fem amb el tren de Rodalies (estació Sant Martí de Centelles).

Després d’un esmorzar de GRs, seguim els senyals per sortir de Sant Feliu de Codines pel voral de la carretera C-643/C-59 fins el Cim de les Àligues. Ara per sender enfilem de pujada per guanyar alçada i seguidament flanquejar per la cinglera. Per sota la cinglera passa la carretera BV-1485, que mort a Sant Miquel del Fai. El sender baixa a la carretera esmentada i ens trobem amb una cursa a Sant Miquel. Passem una estona ben distrets, fent fotos i animant els corredors. A l’arribada de Sant Miquel del Fai, el sender no entra al Monestir sino que desvia per un corriol que puja de valent fins tenir uns miradors espectaculars a la vall, cascades de Sant Miquel de Fai i cingleres de la vessant contraria, per on hem passat abans. El dia no pinta bo i comença a ploure. Ens posem capelines i seguim la marxa pels Cingles de Bertí. Els sender està ben assenyalat però, es estret i amb molta malesa. Sortim a la part alta dels cingles. Les boires no es permet gaudir de les vistes dels cingles però, com a mínim a deixat de ploure. Ens apropen a Aiguafreda i tenim que baixar del cingle per un graó relliscós durant dos-cents metres. Alguna que altre culeixada, sense conseqüències i ara per camins arribem a Sant Pere de Valldaneu, Sant Martí de Centelles i Aiguafreda. Fem parada al bar “Centre” per menjar l’entrepà. Tornem amb el tren de rodalies (línia Puigcerdà – Barcelona).

1. *
  2. Fàcil

1. Sabates de trekking
  2. Cantimplora plena, entrepans, ganyips...
  5. Capelina/paraigües si s'escau

Mapa I.C.C.- Escala 1:25.000

Manuel Parrado, Oscar Pérez, Laura Prieto, Anna Mesalles, Jacint Mauri, Vicenç Llicá, M.Antònia Saladrigues i Lluís Roca