8-12-2012

GR 151: Fussimanya - Casserres - Vilanova de Sau

Fussimanya: en marxa

Els senders no son el que eren

La Pruna

Camí molt agradable per sender marcat

Seguim el curs del riu Ter

Cruïlla per anar al Monestir de Casserres

Parador de Sau

Cingleres de Tavertet

Arribem a Vilanova de Sau per sota del cingle

ITINERARI: Barcelona – Vic(C-17) – Tavèrnoles – Fussimanya (Deixem cotxes a l’aparcament del restaurant de Fussimanya)). Un altre cotxe el deixem a Vilanova de Sau (punt d’arribada).

Fussimanya és molt conegut pel seu restaurant i no ens hi podem estar: fem un esmorzar de forquilla. A les onze, bon hora jajaja, comencem la caminada direcció al Monestir de Casserres. Avui ament ben protegits per 3 gossos: la Pruna, la Blanca i un altre. Els camins majoritàriament per senders i amb vistes fabuloses el curs del riu Ter i els seus meandres a la zona de Casserres. Per arribar al Monestir hem de seguir una península , rodejada per les aigües del Ter. Passem per una cruïlla per on hem de retornar per anar en direcció al Parador de Sau. Ja veiem la Serra de Collsacabra i el Pantà de Sau amb un dia magnífic. Seguim la caminada i baixem la cinglera per un corriol equivocat, és el que passa quan anem xarrant i el camí sembla bo. Decidim seguir el corriol i continuar els camins marcats que amb l’ajuda del gps ens porten a bon port, just abans que s’apagui la llum. Fem estada al bar del poble mentre alguns marxem a recuperar els cotxes que hem deixat a Fussimanya. Un dia molt complert amb bona companyia.

1. *
  2. Fàcil

1. Sabates de trekking
  5. Capelina/paraigües si s'escau

Mapa VALL DE SAU de l'Editorial Alpina - Escala 1:25.000

Manuel Parrado, Oscar Pérez, Laura Prieto, Teresa Larrieu, César, Daniela, Maria Penyarroja, Jordi Almirall, Miriam, M. Antònia Saladrigues i Lluís Roca