12-02-2012

GR 151: Manresa - Artés

Ja tenim la pantxa plena. Comença la caminada.

Travessem bona part de Manresa

Manuel busca els satélits

Les hortes i conreus a les afores de Manresa. Un dia frecot però molt soleiat.

Santuari de la Salut

Can Vila

Artés a la vista

Artés

ITINERARI: Barcelona – Manresa amb Rodalies. Arribem a les deu passades del matí a Manresa.

Passem pel pont i fem la primera parada tècnica per esmorzar. Creuem Manresa i sortim pel costat del polígon on es troba l’AKI, el VIENA... Creuem la carretera principal i ara per sender i pel mig de conreus i hortes anem direcció a l’església de la Mare de Déu de la Salut, que es veu des del tossal, a la sortida del polígon. Majoritàriament la caminada transita per pistes i en alguns casos, amb molestosos cotxes però passa per indrets molts macos i al voltant del riu Llobregat amb camins planes i amb poc desnivell. Fem una parada per contemplar la riba amb les aigües mig gelades i les Tines de Talamanca al fons. Seguidament arribem a la resclosa de la fàbrica de Sant Benet on aprofitaven l’aigua. Seguim la caminada i abans d’entrar a Navarcles, passem pel Monestir de Sant Benet.Fem una parada a Navarcles per menjar un entrepà en un bar de la plaça. Sense aturar-nos gaire, seguim la ruta i sortim de Navarcles pel Parc del Llac, un recó molt bonic amb les aigües glaçades per el rigorós del fred Siberià que fa uns deu dies que ens atropella de valent. Ja ens queden els últims quilòmetres però no ens podem entretenir gaire per que tenim que prendre un autobús que surt de Artés a les 6 de la tarda. Creuem conreus, vinyes i voltem el Mas de Can Vila. Al darrera la silueta de Montserrat cada cop mes allunyada. Arribem a Artés amb els últims raigs de sol però amb temps suficient per fer una parada al cassinet del poble per fer un beure. La tornada a Barcelona amb el Bus ha estat molt ràpid, amb un hora i mitja arribem a la Ronda Universitat. En total hem fet uns vint-i-cinc quilòmetres i ha estat un dia molt bonic amb descobertes de molts indrets fins ara desconeguts per molts de nosaltres.