01-01-2012

Matagalls

Collformic

Al fons Montserrat.. Boires persistens tot el matí

Al fons el Canigó. Aquest any la neu està molt amunt

Pla de les Ginebres

Boscos aprop de la Font del Matagalls

Al cim ja el tenim aprop

Els últims metres amb una temperatura fantàstica

Sembla que no som els únics que comencem l'any per les muntanyes

ITINERARI: Barcelona - Aiguafreda - Muntanyà - Carretera de Seva a Coll Formic. Deixem el cotxe a l'aparcament de Coll Formic.

Comencem la pujada a les deu del matí però ja aquesta hora vàrem trobar gent que ja baixava del cim (hi ha gent per tot). El dia és esplèndid, hi així ha estat durant tot el dia. Fem la volta clàssica direcció a Sant Segimon. El sender s'enfila amb marques i senyals del Matagalls pel camí del Roures. Sortim a una pista i girem a l'esquerra direcció al Pla d'en Besa i el Sot de les Estrelles. Deixem la pista principal que va direcció a Sant Segimon i prenem un sender a la dreta que ens porta al Coll de Saprunera. Ara seguim el sender que s'enfila per la carena al Pla dels Ginebres i el Collet de la Font. Passem per la Font de Matagalls (aquest any no raja gaire aigua) i enfilem els últims lloms fins el cim. Bon Any Nou!!! Les vistes arreu son fantàstiques. Aprofitem que al cim avui fa bona temperatura per estar una bona estona contemplant el paisatge, fent fotos i fent el babau, que també va bé. La baixada la fem per la carena que passa pel Turó Gros de Santandreu, el Pla de les Barraques i retrobem el camí dels roures fins arribar a Coll Formic.