23-11-2011

Estany de Baix de Siscaró

Estany de les Canals Roges

Riu Siscaró

APROXIMACIÓ: Barcelona - Andorra - Canillo - Vall d'Incles - Pont de Baladosa. Deixem el cotxe a l'aparcament.

El camí comença per una pista que segueix pel boral dret de les aigües procedents dels rius Juglar i Siscaró. Aviat arribem on els camins es divideixen. El nostre objectiu gira a la dreta direcció a la Vall de Siscaró (Cartell vertical). Ara per un sender marcat puja còmodament vers els curs del riu Siscaró fins arribar els Plans i Refugi de Siscaró. Seguim el GR que deixa el refugi a l'esquerra per pujar a un altiplà superior on es troba l'Estany de Baix de Siscaró. Un recó molt bonic enmig d'una natura exuberant. Ja veiem el coll marcat "Pas de les Vaques" que s'enfila en sigues sagues en l'últim tram. Arribats al coll, pugem per la carena per enfilar·nos fins el cim. Sorpresa... la vessant oposada està envoltada de boires residuals que donen un encant mes alpí a la sortida. El dia és magnífic i les vistes des del cim i durant tota la carena son magnífiques a tots els indrets. Per que sigui travessa, fem la baixada seguint el fil de la carena direcció a la Tossa del Cap de Siscaró però, que baixem pel un coll abans d’arribar-hi. El camí de baixada passa per l'Estany de les Canals Roges, on fem una aturada per menjar una mica. El sender continua fins arribar un altre cop a l'Estany de Baix i a continuació fem la baixada al Pla de Siscaró per un collet que baixa directa. Del Pla fins el Pont de la Baladosa, seguim el mateix camí de pujada. Una volta molt bonica amb un dia esplèndid.