10-07-2011

La baixada pel Estanh Redón

Vall de Conangles

Mostra un mapa més gran

APROXIMACIÓ: Barcelona - Alfarràs - Benabarre - Pont de Suert - Vilamòs. Seguim la crtra. N-230 direcció a Viella. Abans d'entrar al Túnel, girem a la dreta per una desviació per vehicles amb càrregues perilloses. Seguidament hi trobem un altre desviació a la dreta que ens apropa al Refugi Sant Nicolau. Ampli aparcament per deixar el cotxe.

Des de l'aparcament, un senyal informa de la direcció per anar al Port de Vielha (GR 211.5). El camí està molt marcat, fitat i pintat i és molt fàcil de seguir. La pujada és molt còmoda per un sender que no para de fer sigues, sagues. Els contraforts del nostre cim sempre el tenim a la nostra dreta. Arribats al Port de Vielha, el sender gira a la dreta i flanqueja per sota del Tuc de Montoliet i esbrinen a la llunyania el Port de Vielha i el Tuc deth Port de Vielha. Una vegada en el Port, la pujada fins el cim és per una carena fàcil amb fites. Vistes espectaculars a tots els vessants. A la vall de Vielha: Estany Redón a primer planell i cims propers com el Tuc de Sarrahera, Tuc de Conangles, Bessiberris. Mes a la llunyania el Montarto. A la Vall de Molières, el Aneto i Maladetes. La baixada la fem direcció a l'estany Redón per un llom fàcil fins el mateix estany. Ara la baixada per la vall de Conangles és també per sender però, mes desagradable: mes pedres i menys espais verds. Aviat ens creuem el GR11 i ens porta fins el refugi de Sant Nicolau. Una volta molt bonica amb un temps espectacular. Hem gaudit de valent !!!