14-05-2011

Collada de Fontlletera

Un vigilant

Coma de Vaca

ITINERARI: Barcelona – Ripoll – Camprodon – Tragurà de Dalt. Seguim una pista, al començament cimentada que puja la muntanya direcció a Ribes Altes i Ribes de Freser. Pista apta per tottipusde vehicles. Deixem el cotxe a un replà per on baixes les aigües del torrent de la Collada de Fontlletera. També es pot arribar per Ribes de Freser per la mateixa pista.

Pugem pel torrent de Fontlletera fins la Collada. Trobem la pista que comença per sota del Castells dels Moros i que ens portarà fins el Coll dels Tres Pics. La progressió és molt còmoda. Passem per la Font Lletera que es troba a la vora del camí i amb poca estona arribem al coll. Les vistes ara son fantàstiques a la Coma del Freser, Coma de Vaca i els cims que envolten. Seguim un sender que flaqueja pel vessant Oest els Tres Pics i arribem amb poca estona al Balandrau. Un cim que te una terrassa espectacular on amb un dia clar pots senyalar un munt de cims per tots els vessants. Avui s’està complicant de núvols i no estem gaire estona al cim. La baixada la fem pel vessant Est per uns lloms fàcils fins que comencem a baixar a la Coma de Fontlletera amb sigues sagues. Amb poca estona arribem novament a la pista de Tragurà-Ribes Altes i al cotxe. De baixada, ja en el cotxe, va començar a diluviar i va durar tota la tarda/vespre. Ufff, ens hem escapat!!!