2-04-2011

Puig de les Bruixes

Carena des del Pic de les Bruixes al Comanegra

Puig de Comanegra

POBLE MES PROPER: CAMPRODON (Girona). APROXIMACIÓ AL PUNT D’INICI: Sense entrar a Camprodon centre, seguim la carretera direcció a Molló-Ceret. Al cap de poca estona, girem a la dreta direcció a Rocabruna (6 qms) Seguim la carretera direcció a Beget. Passat el qm. 8,000, girem a l’esquerra per una pista molt ampla i en bon estat pels turismes. Com a referència, si és o no la pista que ens portarà la Bassa de Monars, a la primera pujada de la pista hi ha un dipòsit d’aigua. La pista és llarga però ens apropa al punt d’inici, la Bassa de Monars. Deixem el cotxe al coll, la bassa està a sota nostre.

Des del coll de la Bassa de Monars, a la nostre esquerra estant els contraforts i Puig de Comanegra. Una pujada directa us portaria amb un plis plas però nosaltres farem una volta flanquejant els contraforts del Puig de Comanegra i els Rasos de Monars. Seguim la pista fins el collet de l’Orri. Ara per un sender amb senyals de PR segueix el flanqueig pels Rasos de Monars, sense guanyar gaire alçada. El camí és distret amb bones vistes a la vall i si girem el cap, anem veiem com ens allunyem del gegant de la contrada: Comanegra. Passem per abeuradors de bestiar on, mes aviat és un burdell de granotes gegants que estàn arreplegades de tres en tres i, on uns tritons del Pirineu mandrosos es fan els dormits esparracats. Abans d’arribar al coll de San Marc, un sender per l’esquerra s’enfila fins el Puig de les Bruixes. L’arribada al cim, quasi a quatre grapes: dret de valent. Vistes espectaculars arreu: Canigó, Costabona, Bastiments, Puig de Pastuira, Puig de Bassegoda… Ara be la part mes bonica de l’excursió: Un sender passa pel fil de la carena i de vegades passa pel vessant nord pel mig de boscos de faig, tornant a la carena fins el Puig de Comanegra. Des del cim del Comanegra les vistes son encara mes espectaculars, ara veiem tot el camí que hem desfet i al fons el Puig de les Bruixes, una pala espectacular. La baixada fins la Bassa de Monars és un passeig per un sender marcat que perd alçada amb rapidesa. Sortida fàcil, amb caràcter, bones vistes i en general, molt recomanable, si voleu passar unes hores entranyables en aquest entorn de l’Alta Garrota.