8-01-2011

Matagalls (Vessant: Collformic-Coll de Saprunera)

Collformic

Pla dels Ginebres

Font del Matagalls

La Creu

Bon Any 2011 !!!

APROXIMACIÓ: Barcelona-Aiguafreda per la autovia de l'Ametlla (C-17). Urbanització El Muntanyà, El Brull i Collformic per la BV-5301. Deixem el cotxe a l'aparcament del mateix coll. No sempre s'hi troba lloc i aleshores cal deixar·lo en els marges de la carretera.

Seguit la tradició, la primera excursió de l'any és El Matagalls. Aquest cop no ha pogut ser el mateix dia 1 de gener però tant si val, ha sigut una setmana desprès. Cada any trobem el camí en condicions diferents, encara i sent per les mateixes dades. Aquesta vegada tot és sec i no hi ha ni una espurna de neu, tant sols alguna que altre placa de gel a punt de desapareixa en les obagues. El camí surt de Collformic amb senyals del GR 51-2 direcció a Sant Seguimón i El Matagalls. Al començament puja de valent i travessa per mig d´un bosquet de roures però, ben aviat sortim a la clariana amb vistes al Turó Gros. La pujada continuada fins arribar a la pista que va direcció a Sant Seguimón, el nostre camí. Deixem a la dreta el GR que va al Matagalls. La pista dona la volta i entra en una obaga molt bonica i emboscada amb roures. Creuem el rierol i aviat deixem el camí de carro per entrar en un sender fressat que s'enfila còmodament fins el Coll de Saprunera. Bones vistes. Girem a l'est per seguir el corriol fins el Pla dels Ginebres. Molt aviat arribem al Collet de la Font i deixem el camí principal per desviar·nos a l'esquerra per un corriol que amb cinc minuts ens apropa a la Font del Matagalls (1950). Un traget d'aigua i seguim pujant vers els curs del torrent fins la Creu del Matagalls. El camí de pujada molt tranquil i no hem trobat a ningú. Tot al contrari de la baixada per el tradicional camí del Turó Grós de Santandreu i Pla de la Barraca.

Mostra un mapa més gran

1. *
  2. Fàcil

1. Botes de trekking
  2. Ben abrigats: Guants i barret d'hivern
  3. Cantimplora
  5. Protecció solar (cremes, ulleres...)