17-10-2010

Santuari de la Mare de Déu de la Foncalda

Prat de Comte

Ver mapa más grande

APROXIMACIÓ: Barcelona – Tarragona – Reus – Gandesa – Ctra. C235 direcció a Tortosa. Deixem el cotxe a l’àrea recreativa molt a prop de Gandesa.

Sortim a la carretera C235 i la seguim un tram pel seu costat i un altre per la vorera. Molt aviat la deixem i per un sender amb senyals del GR171 anem guanyant alçada fins que arribem a l’ermita de Sta. Magdalena. Ganyipem i seguim el camí que passa per la Serra del Pàndols. En el Coll d’en Canar el sender canvia de direcció i passa per vessant obac de la Serra dels Pàndals. Vista espectacular a la Cresta de Volendins amb característiques geològiques singulars. Seguim una carretera asfaltada fins el Coll d’en Torner on una pista en bon estant baixa per la Vall del Frare. Passem per l’escultura de Tàpies (2 peus) i aviat deixem la pista principal quan arribem al Riu Canaletes. Passem per l’engorjat fins el Santuari de la Mare de Déu de la Foncalda. Ens apalanquem al bar per dinar i amb la panxa plena enfilem els dos-cents metres de pujada i seguidament arribem a Prat de Comte.

1. **

1. Sabates de trekking

Mapa Institut Cartogràfic de Catalunya - Escala 1:25.000

EDEM VERD: Manuel Parrado - Oscar Pérez - Jacint Mauri - Maria José Pérez - Miquel Angel Egea - M.Antònia Saladrigues i Lluís Roca