8-9/05/2010

Espot

Refugi d'Amitges

Agulles d'Amitges i Tuc de Saboredo

El caliu del refugi d'Amitges

Bea arribant al Port de Sant Maurici

Port de Sant Maurici o Coll de la Coma de l'Abeller

Xavier

Marta

Josep Mª

Estany Negre de Cabanes

Refugi El Gerdar (tancat)

APROXIMACIÓ: Barcelona - Balaguer - Tremp - Llavorsí - Espot. Deixem els cotxes a l'entrada del poble a l'aparcament d'on surten els taxis de Sant Maurici. A les hores, un parell de cotxes han marxat directament des de Llavorsí fins al refugi de Gerdar on han deixat un cotxe per la tornada.

Sol i núvols, sembla que la tarda aguantarà. Quan arriben els companys, contractem dos taxis que ens pugem fins l'estany de Sant Maurici. Esquís a l'esquena fins l'estany de Ratera. Neu continua fins el refugi de Amitges. Ens apalanquem i passem la tarda fins l'hora de sopar. El refugi no està molt ple i estem de conya. Ens donen una habitació ampla per la nostra colla. A dos quarts de set ja estem esmorzant. El temps no pinta gaire be. Està nevant i les boires estan enganxades els cims. A les set en punt marxem direcció al Port de Sant Maurici. Tenim l'esperança que el mal temps s’aixequi i ens doni un respir, sobre tot a la part alta. Des de el refugi fem una baixada d'uns 180 m per anar a trobar el Barranc de l'Abeller. Posem pells i amb sigues sagues pugem pel barranc i entrem a la Coma de l'Abeller. El Coll de l'Abeller el passem amb els esquís a la motxilla. Alguns pugem amb piolet, d'altres amb grampons i els mes agosarats, a pel. Les hores passant i la neu humida ens va calant. El temps no sembla que vulgui canviar. Una vegada agrupats baixem plegats direcció els Clots de Cabanes de Baix per unes comes molt esquiables. Arribats aquest punt i veien que el temps no canvia la decisió està pressa: avui tampoc farem el Montsanliente. Seguim baixant fins la capçalera de l'estany Negre de Cabanes i pugem uns metres per fer la baixada final fins que s'acaba la neu: Vall de Cabanes. Altre cop esquís a la motxilla i passem per un bosc fantàstic fins el refugi Gerdar. Els conductors recuperen els cotxes d'Espot i anem a fer l’àpat de comiat a la Fonda d'Aneu a Esterri d'Aneu.

1. Botes/esquís de muntanya/pells,bastons i ganivetes
  2. Arva, pala, grampons
  3. Forro Gore-Tex
  5. Protecció solar (cremes, barret, ulleres tempesta...)
  6. Màquina fotografiar

Mapa Excursionista Sant Maurici Els Encantats (Editorial Alpina) - Escala 1:25.000

EDEM BLANC: Joan D., Roser, Teresa, Manel, Fina, Elisabet, Josep Mª, Bea , Joan J., Xavier , Marta i Lluís