17-04-2010

En el cim del Montgròs

El Lloro, la Monja, el Bisbe

La Cadireta

APROXIMACIÓ: Barcelona - Esparraguera - El Bruc de Dalt (Autovia A2). Prenem la carretera comarcal direcció a Montserrat fins a Can Maçana. Ampli aparcament.

Fem una aturada al Bruc del Mig per esmorzar a Cal Anna (lloc de trobada d'escaladors i caminadors). Des de l'aparcament seguim un camí ampla (GR-172) direcció a La Cadireta i Coll de Porc. Una vegada donem la volta a La Cadireta, el camí ara és un sender. Deixem el GR i per un corriol (senyals blanca i groga) pugem en sigues sagues fins la vertical de la paret. Després el camí fa un flanqueig segueix la paret i passa per la font de Coll de Poc (no raja) i saltà a la vessant sud. Seguim el corriol amb les senyals que s’endinsa per racons atapeïts que no deixen veure el cel. De tant en tant una terrassa ens dona llum a les agulles de Montserrat. Saltem el Coll de les Comes i trobem un pas amb una corda que ens ajuda per fer·ho més segur. Ara sols queda una pujada dreta i emboscada fins un coll i el cim del Montgròs. Aquest cim és molt freqüentat per caminadors i escaladors que s'apropen a les Agulles o simplement fan travessa. La tornada pel mateix camí d'anada per que el temps s'ens ha tirat a sobra però, hi ha una variant quan s'arriba al Coll de Porc que passa pel Pas del Princep, Refugi Vicenç Barbé, la Portella i Can Maçana. Una excursió montserratina molt bonica pels dos vessants nord/sud.