14-03-2010

Lluís Roca & Josep Pastor

La bajada: més de 1.000 m

Barraca de la Jaça de la Llosa

Sortim del refugi de Camporells i ens dirigim a l'estany superior, que travessem pel mig. Seguim en direcció al coll marcat entre la Muntanyeta i Ras de la Sal. Canviem de direcció i ara seguim direcció al nostre objectiu: Pic de Mortiers. El circ de Camporells és espectacular i te unes vistes fantàstiques els Perics, Puig de Camporells i Puig de la Portella. La pujada per lloms és molt còmoda i fàcil. el vent bufa i ens fa una mica la punyeta però amb el dia tant soleiat no ens destorba. El desnivell fins el cim és de 400 m i per tant arribem molt aviat. Unes fotos al cim i treiem pells per fer la baixada de mes de 1.000 m per la Vall de Galba. La neu l'hem trobada amb tots els seus estats: fonda, crosta, pols... per tant, la baixada amb prudència fins el fons de la vall on fem una parada a la Cabana de la Llossa. Seguim el GR del Tour del Capcir i passem per un pont a la banda dreta del riu. Aviat deixem la pista principal per seguir un camí que puja a la dreta i que amb dos-cents metres de desnivell ens porta a l'estació de Formigueres on tenim els cotxes.

1. **

1. Botes/esquís de muntanya/pells,bastons i ganivetes
  2. Arva, pala, grampons
  3. Forro Gore-Tex
  6. Màquina fotografiar

Mapa Font-Romeu Capcir (I.G.N. TOP 25 - 2249 ET) - Escala 1:25.000

Històric Pic de Mortiers:

Veterans C.E.C.: Josep M. Sala, Rafa, Meli Queralt, Arnau Blanc, Francesc Raventós, Josep Pastor, Pedro Alonso, Jaume Aguadé, Jordi Matias i Lluís Roca