Riba-roja

Pressa i embassament de Riba-roja

Riba-roja

Esglessia de Riba-roja

ITINERARI: Barcelona – Tarragona – Reus – Flix – Riba-roja (Deixem un cotxe) – Flix – Almatret. Aparquem els cotxes a la Plaça Major.

L’esmorzar avui ens ha fallat una mica. Trobem a faltar l’acollidora rebuda que ens van fer a Forés amb un esmorzar de forquilla. Comencem a caminar a les onze. L’itinerari ha sigut escorçat en 7 qms i el trajecte ha sigut de Almatret a Riba-roja. Travessem el poble i a la sortida seguim els senyals del GR per una pista molt ampla i que te tota la pinta de que està en construcció, per la qual cosa vol dir que aviat serà una carretera, el més emprenyador de les caminades. Arribem al Miradorde Pauls i Fatarella amb unes vistes amb calitja a la vall de Ribera d’Ebre (Riu Ebre,Riba-roja, Flix, Ascó). Seguidament deixem el camí principal i ara gaudim mes de la natura. Molt aviat un segon mirador amb vistes a l’Ebre i al embassament i pressa de Riba-roja. Ara ja passem a un sender que comença a perdre alçada per un bosc de pins i que amb sigues sagues ens porta fins al fons de la vall, on tornem a retrobar una pista ample fins el mateix riu Ebre i Riba-roja. Total de temps empleat: 3:00 hores tranquis.

1. *
  2. Fàcil. La major part d'aquesta etapa és de baixada i per senders

1. Sabates de trekking

Mapa Institut Cartogràfic de Catalunya - Escala 1:25.000

Alejandro Panisello, Manel Parrado, Laura Prieto, Carme García, M.Antònia Saladrigues i Lluís Roca