7-11-2009

Coll de la Marrana i Gra de Fajol

Gra de Fajol

Coma de Freser

Coll i cims de la Coma de l'Orri

Cim del Bastiments

Bastiments Est

Circ de Bacivers

Circ i estany de Basivers

Punta Occidental Bastiments

Bastiments Oest. Sembla que el mal temps s'apropa

Collades deles Comes de Malinfern

Carena per anar al Pic de Freser

Pic de Freser: Quina caloreta !!!

Pic de Freser

Quina alegria trobar el senyals !!!

Hem baixat del cim el més ràpid que hem pogut

El GPS ens ha salvat

Pic de Freser

Comença el torb

El torb, bufff

Ja hem saltat el Coll de la Marrana. Camí al Refugi de Ull de Ter.

APROXIMACIÓ: Barcelona - Vic - Ripoll - Sant Joan de les Abadesses - Camprodon - Setcases. Seguim la carretera principal direcció a les pistes d'esquí de Vallter 2000. Passem per primer aparcament de les pistes i després de unes giravoltes, deixem el cotxe a la vora de la carretera.

Son les deu del matí, el cel està emnovulat i amb estones de sol. Carreguem motxilles amb tot equipament per pasar·hi nit al refugi lliure de Coma de Vaca. Portem els grampons per si de cas però deixem els piolet al cotxe. Les muntanyes encara estan pelades o una mica enfarinades. Comencem el camí seguint el GR-11. Passem pel costat de l'entranyable refugi d'Ulldeter (obert) i seguim el corriol fins el Coll de la Marrana. Com sempre, el cop de vent ens dona la benvinguda. Ens tapem una mica mes i enfilem la carena feixuga fins el Bastiments. Vistes molt maques, el temps sembla que aguanta amb solet i una mica de vent. Les vistes, no cal dir, son de les mes boniques del Pirineu oriental. A l'oest guaitem la cresta que ens portarà al Pic de Freser i Pic de l'Infern. Uns núvols per l'oest sembla que ens faran la gitxa. Baixem la cresta per les Collades de les Comes de Malinfern. Enfilem la pujada al piramidal Pic de Freser nevant, amb un vent gèlid i poca visibilitat. La cosa es complica. Un llampec i el tro corresponent ens obliga a fer una baixada ràpida per la Coma de l'Infern. Arribem al torrent de les barraques i ara si que no veiem un ou. Sort del ingeni del gps per que ja havíem perdut l'orientació. Un waipoint amb el Coll de la Marrana ens rectifica a la direcció correcta. El torb comença de valent però ajuda a dissipar les boires i aviat tornem a tenir visibilitat. Torna a sortir el sol amb cops de vent i la neu volant per arreu i la temperatura cada cops mes baixa. Decidim abandonar l'idea de anar a fer nit al refugi de Coma de Vaca i saltem el coll per seguir el GR fins el Refugi de Ull de Ter. Un caldo calent ens reconforta els nostres cossos gelats. Ens estem una estona al voltant de l'estufa i seguidament baixem fins el cotxe. Hem de posar cadenes per les primeres corbes de baixada. Ha sigut una invernal d'aquestes que perduren per sempre.

1. ***
  2. Dificil amb condicions climatológiques dolentes. Risc del Torb

1. Botes de trekking
  2. GPS
  3. Roba apropiada hivern: forro polar, gorotex, guants, barret...