15-07-2009

Estany i Pic Gran del Pessó

Montanyó de Llacs

Collada de Montanyó

APROXIMACIÓ: Barcelona - Pont de Suert - Boí - Taüll. Seguim la carretera direcció a les pistes d'esquí i a la primera corba deixem el cotxe. Una pista marcada segueix el curs del riu per l'esquerra i s’endinsa per la Ribera de Sant Martí (4x4)

Comencem a caminar quan la pista s'acaba al fons de la Ribera de Sant Martí. També hi ha la possibilitat de seguir el GR 11-20 que comença a la carretera i passa per l'esquerra del riu Sant Martí. Es mes llarg però també mes bonic. En el mapa el GR està pintat a la dreta del riu però de ben segur ho varen canviar. En el nostre cas, seguim la pista amb el 4x4 fins el seu final. Un sender direcció al Port de Rus surt per l'esquerra i hem de seguir·lo guanyant alçada fins que, amb un flanqueig i per sobre del torrent, sortim al Pletiu de les Eugues i el camí torna a trobar el riu, ara mes tranquil. Passem un pont i seguidament trobem un senyal vertical. Hem de prendre el camí direcció sud per l'altre costat del riu i no us espanteu per que sembla que tornem enrera. Aviat trobem un senyal vertical on ens informa de la direcció que hem se seguir per anar a Pessons. Hem de salvar un coll molt marcat per l'esquerra del barranc de Pessons per un sender senyalat amb fites i molt ben traçat que s'enfila de valent. El camí és molt agradable i surt a la Coma del Pessó, ara mes tranquil seguim les traces i sortim a l'Estany del Pessó de Baix. El voregem per l'esquerra i seguim el corriol per anar a sortir a la terrassa superior on és troba L'estany Gran del Pessó. Una meravella per la vista!!! Ja veiem el nostre objectiu a la nostre esquerra i ens enfilen per el llom per anar a trobar la carena i a continuació el cim. Feia frescota i ens hem tingut que abrigar però el dia era radiant. Les vistes des de aquest vigilant de la Vall de Boí son d’allò mes gratificant. La baixada per la carena fins la Collada del Montanyó i el mateix camí de anada fins la Ribera de Sant Martí.