Panoràmica des del Pic de Flamisella

Pic de Flamisella amb el Pic de Certascan al fons

Estany de Flamisella

Noarre

APROXIMACIÓ: L´aproximació al Refugi de Certascan es pot fer per la Vall de Noarre o pel poble de Tavascan (La Canalada). Aconsellable per Noarre. En els dos casos, el temps total s’apropa a les 3 o 4 hores, depenent de la marxa.

Hem estat molt calentets al refugi però a fora ha fet una nit de gossos: el fred i el vent ha sigut la nota dominant. Sembla que hem arribat a -1º. Son dos quarts de set del matí i la boira i els núvols és el panorama que s’hens presenta. Ens preparem amb totes les capes que tenim i… “ale, ale, a la ---- calle” Refem el mateix camí que ahir vàrem fer de baixada i arribem al coll "xino xano" però, ens posem els grampons per pujar la canal del coll de Certascan i anar mes tranquils. Les boires i els núvols sembla que han quedat enganxats els cims fronterers. La nostra primera idea de pujar al Coll de Flamisella per baixar per la vall de Flamisella sembla que s’esvaeix però decidim arribar com a mínim a l’Estany Blanc, que des de a dalt del Pic de Certascan es veia un lloc paradisíac i no ens ho volem perdre. Arribem a l’Estany Blanc… ohhhh, que maco…. Ens recollim en un vivac de pedres al resguard del fred i el vent. Mengem una mica el poc que ens queda i sembla que el temps ha fer un gir de 360º i les boires, núvols i fred ha donat pas al sol i el bon temps. Una mirada de complicitat i ens posem a caminat vers el Coll de Flamisella, yupi !!! Un flanqueix per la part alta de l’esquerra de l’Estany Blanc i quan entrem a la glacera ens posem el grampons. La progressió amb els bastons és còmoda i agradable, les vistes son fantàstiques i el coll cada cop es veu mes dret, uf… Treiem el piolet i la pujada és mes segura. La neu està un pel tova però es puja be. Arribats al coll, deixem motxilles i seguim la cresta vers el Pic de Flamisella sense cap dificultat. Les vistes arreu son espectaculars. Veiem tota la vally l’Estany de Flamisella per on hem de baixar. La baixada des del coll de Flamisella anem perden alçada en direcció al Port de la Lleia però per sota de les crestes. Seguidament baixem pel torrent de Flamisella fins el mateix estany. Un lloc paradisíac i molt apropiat per fer una acampada. Passem pel l’última congesta de neu per la dreta de l’estany i seguim un sender que ens porta al la Pleta de Guerosso. Trobem el camí de pujada que segueix pel bosc i per la vall de Noarre fins el mateix poble. Seguim el GR direcció a la Pleta de la Palomera i amb 10’ arribem al cotxe. No hi ha paraules per descriure tot el que avui hem gaudit de la natura però be, ho he intentat…