25-04-2009

Vidrà-Castell de Milany-Vidrà

[Itinerari] [Dificultat] [Material] [Fotos] [Cartografia] [Perfil] [Participans]

Vidrà

Palou Xic

Les restes del castell

APROXIMACIÓ: Barcelona – Vic – Sant Quirze de Besora (autovia C-17). Una parada al Bar Esport per ferl’entrepà i el cafetó. Seguidament prenem la carretera direcció a Sta. María de Besora i Vidrà. Continuem la carretera principal, deixant el parc a l’esquerra (punt d’aigua) i a la sortida del poble a l’esquerra, hi ha aparcament per tothom.

El camí de pujada al Castell de Milany es part del recorregut dels camins de l’Abat Oliba (GR-152). Tot el camí és marcat i fressat . Des de l’aparcament, uns senyals verticals ens informen de la direcció que hem de prendre. Enfilem per una pista que s’enfila direcció a la masia Palou Xic. Abans d’arribar-hi, deixem la pista principal i pugem per un sender que passa pel costat de la masia (Vaja caseta). El sender travessa els camps on pasturen les vaques i segueix la pujada donant la volta per la dreta al Puig de Palou per un boscos tupits. Seguidament sortim al Coll de Cristòfol. El GR segueix per l’esquerra i arribem a una esplanada on deixem la pista i enfilem un sender que s’enfila als plans del Coll. Ara ja anem pujant la carena i les vistes son una meravella per la vista. Passem pel coll de l’Home Mort i al Puig de l’Obiol, poc atractiu. A continuació el sender baixa una estona i torna a recuperar la carena on de tant en tant ens sorprèn amb uns prats immaculats. Continuem el camí i passem pel Pla de la Bronsa i amb poca estona arribem al coll i Castell de Milany. Els núvols no ens han deixat gaudir de les muntanyes més llunyanes però deu ni do quines vistes. La baixada per una pista destrossada per les rodes de tracció. Passem a prop de Milany i anem a petar al Coll del Forn, per retrobar seguidament el GR de pujada. Una sortida mol gratificant per la carena entre Osona i el Ripollès.