10 al 13-04-2009

Embassament de Sant Antoni

Roca Foradada

11-04-2009: Peramea - Estany de Montcortés

12-04-2009: Turó de la Castelleta (Cap de Baladredo)

Ermita de Biuse

Restes de la guerra civil: Nius de metralladora

Un descans els porxos de la Ermita de Biuse

Trencall polémic

Refugi Cal Guerxo (Bresca - Pallars Jussà)

13-04-2009: Els Cingles de Pessonada

Embassament de Sant Antoni

Ermita de la Mare de Déu de la Plana

Camí Vell de Montsor

ITINERARI: Barcelona –Tàrrega – Balaguer – Tremp – La Pobla de Segur. El cotxe el deixem a l’estació de la Renfe.

Creuem La Pobla de Segur pel centre i seguim la carretera N-260 direcció a Sort. A la primera corba ens trobem un àrea de descans dels barranc de Montsor. Un senyal indicador ens mostra l’iniciï de l’itinerari. Total la caminada està senyalitzada i els camins son prou marcats. El camí de pujada al començament és força dret però, gaudint la natura t’han oblides de la pujada. El barranc de Montsor el deixem a l’esquerra i poc a poc anem guanyant alçada fins arribar al Coll de Montsor. Unes vistes espectaculars. Fem aturada per fer un àpat amb vistes a l’embassament de Sant Antoni. Seguidament el camí desemboca a una pista fins el nostre objectiu: Montsor. Travessem pel mig de les runes per sortir al capdamunt del poble. Descendim per un sender i passem per el barranc on hi ha una font (omplim la cantimplora). El camí amb un flanqueig ens porta a l’altre vessant fins a trobar la Cresta de Gelat.Seguidament ens trobem amb el Salt del Llop, un pas obligat però assegurat amb cadenes. Passat el tram tècnic, seguim la carena i comencem a baixar de valent per un corriol fins trobar un senyal indicador del camí de la Roca Foradada. Es camífins la Roca Foradada és un flanqueig i és força penjat. Cal anar amb conte. Retornem un altre cop a la cruïlla i baixem directa fins els dipòsits i la Pobla de Segur. El dia ha sigut generós: estava tapadot però no ha caigut ni una gota d’aigua.

Cingles de Pessonada

ITINERARI: La Pobla de Segur – Pessonada. Deixem el cotxes a l’entrada del poble i molt a prop on comença el camí d’ iniciï.

Un cartell informatiu ens dona la sortida. Mirem els cingles i no veus cap camí viable però… el camí hi és i molt guapo, per cert. No hi han dificultats tècniques, tant sols un pas obligat però, assegurat. Primer sortim a l’Ermita de la Mare de Déu de la Plana. El sender s’enfila per els Escaligons. Durant tota l’excursió, les vistes a l’embassament de Sant Antoni i a la Serra de Sant Corneli son magnifiques. Una vegada dalt de la carena: La Portella, un bon merescut descans i més vistes, ara als Pirineus, tot carregat de neu. De baixada seguim la carena i anem a donar la volta els cingles per anar a trobar amb un itinerari circular que ens retorna el poble de Pessonada. Ha sigut una matinal amb poc desnivell però els cingles ben valent una visita. Com a premi, marxem a dinar al Hotel Bertran a Salàs de Pallars. Un bon comiat amb els amics del C.E.C. desprès de un dies de convivència.

Refugi recomenat.Bon tracte. BRESCA - Baix Pallars: Cal Guerxo

6. Càmara de fotos

Mapas I.C.C. Escala 1:25.000

Camí Vell de Montsor

Cim del Tossal (Cap de Baladredo)