25-10-2008

Pic de les Fonts - Pic de la Burna

APROXIMACIÓ: Barcelona- Terrassa - Manresa - Solsona - Organyà - La Seu d'Urgell - Andorra - La Massana - Ordino - Llorts. Al arribar a Llorts, girem a l'esquerra i aparquem el cotxe per sobre de la carretera principal en un lloc adient. Hi ha una font a l'entrada de l'aparcament: ompliu les cantimplores.

La vall de l'Angonella ens amaga unes sorpreses agradables. Quan arribes amb el cotxe, mires arreu i per dins penses: vols dir que aquesta vall curullarà les nostres expectatives?. I tant, de sobres. El sender, marcat amb senyals de color groc i vermell (GRP), surt des de la entrada de l'aparcament a la dreta (cartell vertical). De bon començament el camí s'enfila de valent per sobre de Llorts i amb ziges-zigas anem guanyant alçada per uns boscos frondós i el torrent sempre a la nostre esquerra. El camí de pujada fins el refugi no dona gaires respirs però és molt "guapo". Arribem a Costa de la Sucarrada, ja fora del bosc i amb un sender enlairat saltem a la terrassa on es troba la vall i el refugi de l'Angonella: Una meravella. El refugi és petit però es troba en molt bones condicions, possiblement debut a que per arribar-hi costa un ronyó i part d'un altre. Una "gañipada" i seguim el GRP. Creuem el riu i el sender s'enfila per un contrafort i poca estona arribem a l'estany de Més Avall, que el deixem a la dreta. Seguim en direcció S i arribem a una petita coma. deixem el GRP i seguim ascendint per un torrent i seguidament per unes terrasses d'herba, ara ja no hi ha sender ni fites, ni senyals, però el camí al cim és molt evident per les parts altes de les comes. Els altres estanys de la vall de l'Angonella van apareixem a mida que anem guanyant alçada, Estany del Mig i de Més Amunt i els cims que els envolten: Cataperdís, Angonella, Arcalís. Quan arribem a la cresta final que ens porta al Pic de les Fonts, sorpresa: Una carena de muntanyes impressionats es mostren imponents davant nostre: Pic de Coma de Pedrosa (el més alt d'Andorra), Pic de Baiau, Roca Entravessada, Pic de Medacorba. A la baixada, seguim la carena del Pic de les Fonts direcció al Pic de la Burna que és troba més avall on tenen instal·lat un refugi per provocar explosions controlades per allaus. Seguidament baixem el Pic de la Burna a l'esquerra per anar a trobar novament el GRP, refugi, bosc i Llorts.