Panorámica des del Refugi de Prat d'Aguiló
04-10-2008

Comabona (Serra del Cadí)

APROXIMACIÓ: Barcelona-Manresa-Túnel del Cadí-Martinet. A la sortida de Martinet direcció a la Seu d'Urgell, girem a l'esquerra direcció Montellà. Abans de entrar a Montellà, girem a la dreta per una pista interminable de 11 qms. direcció al Refugi Prat d'Aguiló. La pista es transitable per tota mena de vehicles però, millor 4x4. Deixem el cotxe en un petit aparcament al final de la pista.

La sortida comença a prop del refugi Prat d'Aguiló. Tota la ruta està marcada amb senyals de colors, blanc i groc des del refugi fins el Pas del Gosolans; Blanc i vermell des del Pas del Gosolans fins desprès del Pas del Bou (GR-150.1) i taronja des del Pas del Bou fins el refugi pel vessant nord de la Serra del Cadí. El sender s'enfila en zig-zag per superar el contrafort de la cara nord. Passem per un abeurador, amb l'aigua transformada en un bon gruix de glaç. En camí encara que és pujada, es molt agradable de fer-ho, potser per que les vistes i les ganes de pujar-hi, t'oblides de l'esforç. Arribem al Pas del Gosolans i girem a l'esquerra per seguir el fil de la cresta fins el mateix Comabona. Un cim molt entranyable que ens porta molts records agradables de quan fèiem estades de càmping a les valls de Saldes i Gósol. Lo bonic d'aquesta excursió és que no tenim que tornar pel mateix camí sinó que farem la circular passant pel Pas de Tancalaporta. El dia és frescot i no es gaudeix gaire la aturada en el cim. Deixem la cresta i ens decantem una estona direcció sud fins trobar el GR que ens porta al Coll dels Terrers i el Pas de Tancalaporta. Seguidament el sender fa un flanqueig bastant compromès, ara potser no gaire però, amb neu i gel pot ser una bona trampa. Sortim al Pas del Bou i seguidament abandonem el GR i canviem de direcció a l'oest. Unes pintades de color taronja i un camí molt marcat s’endinsa pels boscos, tarteres, torrents i prats de la cara nord del Cadí: una meravella !!! i ens porta al punt d'inici.