12-07-2008

GR 92 (9ª etapa)

APROXIMACIÓ amb cotxe: Barcelona- Sant Feliu de Guíxols - Palamós. Deixem el cotxe al poble, aprop del passeig marítim

Hem sentit a parlar tant dels camins de Ronda que al final ens hi hem engrescat a comprova-ho si ets tant maco com diuen. Veritablement tenen tota la raó. Ha sigut una excursió molt bonica a la vora de la mar mediterrània. Comencem a caminar pel passeig marítim de Palamós i continuem pel de Sant Antoni de Calonge. Aquest primer recorregut tot és per zona poblada. Passem per la Torre Valentina. Ara ja hem entrar a la natura i les cales i les platges ens deixen bocabadats. De cop i sobte plegaries de caminar per quedar-nos a gaudir d'aquest indrets però ens queden un munt de quilòmetres i seguim la ruta del GR. Sortim de la costa escarpada a la platja de Treumal. Hi ha un càmping a la dreta. La travessem per la sorra i en aquest punt el GR està tallat per l'ajuntament. Saltem la tanca infringint les indicacions de les autoritats i sí, el camí té algun tram amb poca seguretat per tant deduïm que és qüestió de "calés" i que no volen responsabilitats en cas d'accident. Certament hi han unes escales que baixen fins el mar i si la marea és dolenta, possiblement no hi podreu passar-hi. Nosaltres hem tingut sort i avui hem gaudit d’aquest tram més tècnic. Sortim a la Platja Belladona. Passem per un túnel i trobem la Cala del Pi. Continuem uns túnels amb finestres amb vistes sobre el mar i arribem a la Platja de Sa Cova. Arribem a Platja D'Aro. Travessem tot el passeig marítim fins arribar al fons on es troba el Port Nàutic. En aquest punt hem de fer un bucle per poder salvar el braç d'aigua del mar i tornar a seguir el GR. Saltem a la Cala de Sa Conca i arribem a S'Agaró. Aquí el camí de ronda és mes ampla i estar molt ben acurat. El tram de Platja d'Aro a Sant Feliu de Guíxols és més escarpat per les característiques de la costa però té un encant encisador. Passem per un munt de cales i platges: Cala Pedrosa, Platja de Sant Pol, Sa Caleta del Racó i... Sant Feliu de Guíxols. La tornada per recollir el cotxe a Palamós en vaixell és un bon final d'aquesta etapa del GR-92. Molt recomanable.

* Per saber mes detalls de l'itinerari, entrar a: http://www.feec.org