5-04-2008

MATAGALLS

(Vessant Nord en travessia desde Viladrau)

Mare de Déu de l'Erola

Un castanyer legendari

Oratori

L'aigua del Montseny. Mes preuada que el petroli.

Sant Segimon

Ermita de Sant Miquel. Per sobre de Sant Segimon.

Carena Pla del Ginebres

Font de Matagalls

El Matagalls: un cimarro !!!

Carena dels Ginebras. Direcció a Turó Gros del Pujol

Flanqueig Turó Gros del Pujol. Necessitem parafulles, je, je.

APROXIMACIÓ: Barcelona a Tona per la C-17 ; Tona-Seva-Viladrau per la GI-520. Deixem el cotxe a l'aparcament del restaurant on surt la pista direcció al Mas Molins (un quilòmetre abans d'arribar al poble de Viladrau)

Comencem a caminar per la pista (sols vehicles autoritzats) direcció al Mas de Molins. El camí passa pel ben mig de la propietat però no hi cap problema. A la sortida del Mas, un sender s’endinsa pel bosc. Trobem un cartell tombat al terra que hi diu: Sant Segimon. El sender aviat surt a una pista forestal i anem guanyant alçada. Ens creuem en varies pistes i és en aquest indret on és fàcil despistar·te, per això lo del GPS, el nostre bon amic. Aviat veiem a la llunyania el Santuari de Sant Segimon. Això ens reconforta però, a la vegada ens deprimeix per que el veiem molt lluny. Tranquils, que amb un pis pas s'hi arriba. Arribem al Torrent de l'Erola. En aquest lloc tornarem a passar de baixada del Matagalls però, vindrem de la part alta del torrent. El sender sembla que baixa per la nostre dreta. Pues be, baixeu sense remordiments per que s'ha de creuar el torrent més avall. Passat el Torrent el sender torna a enfilar-se i molt aviat arribem a l'ermita de La Mare de Déu de l'Erola. Molt bonica. Seguim un sender molt marcat pel mig de castanyers llegendaris. Aviat arribem al oratori i seguidament Sant Segimon. La "margendona" ens barra el pas amb l'excusa de propietat privada, per tant no podem visitar el Sant que es troba en una cova. La conya de la qüestió és que el sender, segons el mapa, passa pel mig del Santuari. Queixosos, seguim el camí de sortida del Santuari i a la primera corba ens enfilem per unes marrades fitades fins l'ermita de Sant Miquel. Ja ens trobem a la carena i les vistes arreu són fantàstiques. Passem pel Coll Saprunera i seguim per Pla dels Ginebres. Arribem al Collet de la Font i amb poca estona un sender ens porta a la Font del Matagalls: aigua fresca i abundosa. Uns metres més i arribem al Pic del Matagalls. Guaaaa. Avituallament, fotos.... La baixada per la carena del Ginebrars, direcció al Turó Gros del Pujol. Al arribar al coll, un sinuós sender fitat flanqueja el Turó, baixa i s’endinsa a un bosc d'aventures i racons increïbles. Sortim del bosc en el Pla de Malataup: descansem i jalem. Un sender surt per l'esquerra i baixa el Torrent de l'Erola. El seguim fins tornar a retrobar la cruïlla on hem passat de pujada i d'aquí al cotxe. Sortida molt recomanable amb bon temps pels més agosarats.

Nota d'interès: Si voleu començar l’excursió amb la panxa plena, passeu per: "La Cooperativa" (Ctra. de Seva, 6 - Sant Miquel de Balenyà (Tel. 93 887 03 40), tenen una amplia carta d’esmorzars de forquilla que donen energia per tot el dia. L'especialitat son els "callos" i els "canelons". Relació preu/qualitat (***)

Agraïmets: Al meu amic Jaume Aguadé, per la descoberta i oferiment dels tracks.

3. Caminada llarga (entre 5:30 a 7:00 h, comptan aturades tècniques)
  4. Camí amb punts perdedors. Aconsellable GPS amb el track.