16-02-2008

MONTSERRAT

(El Bruc de Dalt - Els Pallers - Refugi - Portell Estret - Coll de Porc - El Bruc)

Els Pallers

Formes originals Els Pallers

APROXIMACIÓ: Barcelona - El Bruc del Mig (per l’autovia direcció a Lleida). Paradeta oficial al bar de l'Anna per fer l'entrepà amb olives de regal i un cafetó. Desprès, amb el cotxe seguim per la carretera principal i la dreta un cartell ens indica la direcció per anar al Refugi Vicenç Barbé. Seguim una pista pel mig de les oliveres i algun que altre ametller. Deixem Can Rovira a l'esquerra, la següent cruïlla direcció a Can Salses no hi fem cas i seguim recta. Aparquem el cotxe entre les dos següents cruïlles. (Tothom deixa els cotxes per aquestes contrades)

Seguim la segona pista a la dreta. Ben aviat la pista es converteix en sender i s'enfila per la canal del pagès per pujar Els Pallers. Els Pallers son unes formacions rocoses que estan enfilades a la cresta i tenen unes formes molt singulars (mireu, mireu les fotos). El corriol passa pel vessant esquerra dels Pallers. Seguidament ens trobem amb un sender més marcat que passa pel Refugi Vicenç Barbé (guardat i en bon estat). Seguim el sender però aviat girem a l'esquerra per pujar la Canal Ampla. Arribem al Portell Estret i passem al vessant Nord de Montserrat. Una baixada per un corriol dret i amb les pedres humides, ens fa tenir cura de no fer una relliscada. Superar aquest tram més dificultós, el sender fa un flanqueig pel vessant Nord increïble. Passem per la Font del Porc ( no raxa) i arribem al Coll del Porc (quatre camins). Seguim el camí del mig (baixada) i amb poca estona el sender canvia d'orientació a la dreta per passar el Pas del Príncep i anar seguidament més a dreta per trobar-nos el Torrent del Lloro. El camí s’endinsa pel llit del Torrent i al final gira a l'esquerra per anar a trobar el Torrent de Les Grutes. Passem per la magnífica Cova de l'Arcada i ja tant sols ens resta seguir el sender que ens torna al punt d'inici passant pel Collet del Xincarró.

1. */**
  2. Fàcil. La pujada els Pallers per la Canal del Pagés és una mica dretot, però gens difícil.