19-01-2008

Pantà de Sau

Sant Miquel de Sorerols

Can Sobiranes

Barcelona - Vic - Roda de Ter - L'Esquirol - Ctra. Tavertet qm.7 - Camí a l'esquerra direcció a Mierons - Les Conques. Deixem el cotxe a una petita esplanada a l'esquerra (camí a Can Tafura).

Arribar al punt d'inici ja és una mica fort però, lo bo encara no ha començat. Segons la ressenya, el camí surt des del lloc on hem deixat el cotxe en direcció a Can Mierons. Com no trobem l'antic camí que, teòricament va paral·lel a la carretera fins Can Mierons, no perdem "pistonada" i anem per la carretera-pista. A Can Mierons ens esperàvem el gossos (Sant Bernats) i un, campava al seu aire, sort que no se’l veia agressiu. Bé una mica bavós, sí. Per acabar d'adobar, vam tenir que voltar una estona per la masia en busca del teòric camí que marcava el GPS i el gos rera nostre. Seguin el senyal i molta, molta intuïció. Baixem pel dret per travessar el Torrent de Can Tafura. Trobem un camí marcat i sembla que seguim en bona direcció. Passem per la casa de les Valls i seguim un camí per l'esquerra sense separar-se del filat. S'arriba a una casa abandonada de Baucells. Guauu... el Pantà de Sau està amb reserves mínimes. En sembla que si no plou de valent no ens podrem rentar la cara. Seguim un sender que flanqueja el Pantà i passem per la casa de La Sarment. Voltem la casa i el camí s'enfila direcció a l'ermita de Sta.Cília (runes). Seguim per un bosc d'alzines molt bonic i perdedor. Al final arribem a l'ermita de Sant Miquel de Sorerols, per cert, molt "guapa". Ei, trobem un cartell amb referències, al·leluia! Seguim una pista molt marcada direcció a Can Sobiranes i d' enllà a Can Tafura i un altre cop al punt de inici. La sortida no és de les més boniques per gaudir de les vistes del Pantà de Sau, però ha sigut una experiència d'orientació, intuïció....

1. **
  3. Camins perdedors i sense señalització. GPS imprescindible.

1. Botes Treking
  2. GPS
  6. Aliments de supervivencia (per si et perds)

Mapa-Guia Excursionista GUILLERIES-COLLSACABRA - (Editorial Alpina) Escala 1:40.000