01-01-2008

Pic de Casamanya Sud

Aproximació: Andorra La Vella - Ordino - Ctra. de Ordino a Canillo - Coll d'Ordino. També és accessible des del Comú de Canillo. Deixà el cotxe al Coll d'Ordino. En el nostre cas, baixem uns dos-cents metres la carretera direcció a Canillo, deixem el cotxe a un parquing de la primera corba i remuntem la vall entre la Serra de Casamanya i la Serra de Sauvata.

Ja no és una sorpresa trobar els cims de 2.700 m sense neu a primers de gener. L'any passat ja vàrem tenir la primera experiència. Remuntem la vall entre les Serres Casamanya/Sauvata trepitjant estones neu, altres herba. La pujada és molt gratificant per que la vall és molt ampla i te molt bones vistes direcció al nostre objectiu: Pic de Casamanya o els cims de la vessant contraria: Soldeu, Pas de la Casa. Ens hem posat una mica tard i tenim el temps just per arribar dalt del cim. Al cap de uns tres quarts d'hora ja veiem a la nostre esquerra la carena del Casamanya que porta directe al cim. Per la carena es troba el sender que surt des del Coll d'Ordino. És el camí normal per anar a aquest cim, però nosaltres hem pres la variant esmentada. Per variar, je, je. Anem guanyant alçada i ens orientem direcció a la carena que, amb un zigzagueix arribem amb un tres i no res. Un cop a la carena, comença a pujar el llom i encara que és molt agraït per les vistes que apareixen a l'oest: Comapedrosa, Baiau, Sanfonts, Roca Entravessada... sembla que hi arribes i torna a sortir un altre llom. Així unes tres vegades. Evidentment al final s'arriba però, carai s'hi fa de pregar. Un "bocata" dalt del cim, unes "fotillos" i tornem pel mateix camí per arribar al cotxe una mica justets de temps. Ara a l'hivern a les cinc s'apaga el fanal i et quedes a les fosques. Bon Any Nou.

Temps de pujada: entre 2:30 a 3:00 hores.

1. *
  2. Fàcil
  3. Amb més neu o glaç la dificultat s'enfila a **

1. Botes Treking
  5. Paraneus i Grampons (amb neu/glaç)