8-12-2007

SANT JERONI (en travessia)

Cavall Bernat

El Patriarca

Ermita de Sant Jeroni

Aproximació: Barcelona - El Bruc - Collbató - Vinyanova (parquing). Tant si veniu per el Bruc com per Collbató, hem de localitzar una pista en bon estat que passa pels camps d'oliveres fins la masia "Vinyanova", menjar i veure (una mica "carillo") però si teniu la butxaca plena aquí teniu el telèfon: 937710329. Optatiu: Abans de començar l'excursió, és un clàssic anar a fer l'entrepà i el "cafetò" a Cal Anna (Bruc del Mig) Recomano l'entrepà de llom

El dia pinta "guapo". Deixem el cotxe al parquing de la masia Vinyanova, hi ha confiança, je, je. Un camí carreter surt de l'aparcament pel darrere de la masia per anar a trobar el Torrent del Pont a la dreta. Seguim unes fites i uns senyals de color blanc en mig del Torrent direcció Nord que aviat l'abandonem per la dreta per entrà en un sender molt marcat i que amb l'ajuda dels senyals blancs ens porta fins el nostre objectiu: Sant Jeroni. Els primers tres quarts d'hora, el sender s'enfila de valent pel bosc. Seguidament sortim a la carena i el camí es mes agradable. A la nostre esquerra, el Clot i el Serrat de la Sajolida. Molt aviat sortim al camí de Sant Joan a Sant Jeroni. Aqui ens trobem amb tota la gentada que puja a Sant Jeroni des del Monestir. Seguim el sender a l'esquerra. Passem per l'Ermita de Sant Jeroni i arribem al cim pujant les clàssiques escales. Des del cim les vistes avui son fantàstiques. Quatre fotos, un glop d'aigua i tornem a baixar les escales per anar a trobar el "camí dels francesos" que ens portarà per uns altres indrets fins el punt d'origen: la masia Vinyanova. El sender de baixada és dret però estar ben senyalat amb pintura (toti coloris: blanc amb groc, vermell).

1. *
  2. Fàcil

1. Botes treking
  2. Cantimplora plena (temps de sequera)
  4. Protecció solar: barret, ulleres, cremes...