Turó de Castellet (Rupit)

10-02-2007

La proposta d´aquesta sortida era fer una circular amb punt de sortida i arribada Rupit. Com la gran majoria de sortides de muntanya, el punt d´inici és molt important i a vegades una errada al principi pot comportar un retràs o com en aquest cas, desistir complir l´objetiu per manca de temps. El punt de sortida no estar senyalat, llavors hem de prendre més referències per no equivocar-nos. A la sortida de l´aparcament que hi ha a l´entrada del poble, anem en direcció al centre urbà. Passem per una font i seguidament puja un carrer a l´esquerra. Hem de pujar-lo fins el punt més alt del poble on ens trobem una cruïlla a l´esquerra. Ara pugem per unes lloses de pedra que fan escala fent el recorregut de les últimes cases. Hem de seguir el camí que ens porta al Pla de Corriol i una masia amb el mateix nom. Seguim el camí i ens trobem una propietat privada: La Fontana. En aquest punt el camí gira a la dreta. El seguim fins arribar a una cruïlla on un cartell recolzat en un arbre ens senyala a l´esquerra en direcció a la Cassasa de Pruit. Per un sender molt pla i agradable. Abans d´arribar al fons del pla girem a la dreta i trobem una cruïlla amb un cartell. Seguim a l´esquerra en direcció a La Torre de Sant Joan. Seguin la pista que puja y envolta el Puig de Batalla i aquí és on ens tornem a perdre. La pista mort en una cinglera i no encertem el sender que l’hi dona la volta. Decidim fer el camí de tornada i provar-hi sort un altre dia. La tornada pel mateix camí. El dia era esplèndid i no hem trobat gaire audiència, sols unes vaques fent la migdiada. Hi tornarem !!!

1. Fàcil *
  2. Punt de sortida sense senyals
  3. Perdedor pels voltans del Puig de la Batalla

1. El habitual en una caminada de senderisme (cantimplora plena)
  2. Mapa (encara que amb la escala 1:40.000 no serveix gaire)

Mapa-Guia Excursionista - VALL DE SAU - COLLSACABRA (Editorial Alpina) Escala 1:40.000