19-08-2006

Vall de Ruda (Estany Major de Saboredo i Lac Glaçat)

Refugi de Saboredo

Aproximació: Barcelona - Vielha - Baqueira - Camí a l'esquerra direcció a la Vall de Ruda - Pont de Locampo (aparcament). Pista en bon estat fins a l'aparcament. Millor 4x4.

Les ressenyes a vegades no són prou fiables. Això és el que ens ha passat amb la pista de la Vall de la Ruda. Segons el mapa, la pista arriba fins el final i la veritat és que sí, però no. La pista es molt dura i amb risc de deixar el cotxe pel camí. Lògicament el deixem molt avall, concretament al Pont de Locampo i això representa un hora més del camí que teníem pensat fer per arribar al Pic de Gerber. La pujada per la pista és molt tranquil·la i molt bonica. Al cap d'un hora, arribem a l´Estany de Saboredo. Fantàstic ! Té unes vistes fabuloses al Port i Pic de Ratera. Seguim un sender molt marcat però que puja de valent i ens porta a l´Estany Gelat. Intentem seguir una estona més però s´enfila per uns rocs amb passos de IIº. Decidim donar per finalitzada la pujada i fem la foto de rigor a l´Estany Gelat. De baixada passem pel refugi de Saboredo. És una mica més gran que una cabana però està guardat i amb bon estat. Al cotxe fem el “picnic” habitual i els "cafetons" i gelat a l´alberg. El primer tram fins l'estany Major de Saboredo i refugi és molt apropiat per anar amb menuts i gaudir d'una passejada espectacular.