12-03-2005

Pic de la Font Blanca

Sortida de veterans però arribada al cim en solitari. L´itinerari ha sofert canvis importats debut a que en El punt de sortida per la Coma de Varilles no hi havia lloc per deixar el cotxe i decidim anar a la vall de Rialb. Deixem el cotxe a l´aparcament i comencem a "foquejar" a les deu del matí. En Xavier i jo sortim els primers i sense adonar-nos anem agafant avantatja fins el punt que el seu ritme i destí és totalment diferent al nostre. Arribats a la Portella de Rialb ens trobem amb dos muntanyencs del CEC que inicialment volien anar a fer també el Pic de la Font Blanca però no veuen prou clar el camí i decideixen baixar per mateix lloc. Nosaltres passem el coll, baixem cinquanta metres i fem un flanqueig per tornar a pujar un pendent força dret que amb unes voltes "maries" complicades en porta amb un pletiu més tranquil. En Xavier en queda esgotat i decideix aturar-se. Continuo per la coma fins que tinc que pujar una valeta fins el mateix avancin. Sorpresa ! En trobo amb els companys de la col·lectiva del CEC. Amb mig hora arribo al cim amb un dia fantàstic. La baixada amb neu primavera per la Coma de Varilles. En Ander ens porta amb cotxe fins el parquing de la Vall de Sorteny, on tenim el nostre. Gràcies company !!

1. Travessa llarga (***)
  2. Deixar un cotxe a la vessant de Arcalis (corba a la carretera)

1. Botes/esquís de muntanya/pells, bastons i ganivetes
  2. Arva, pala, grampons, piolet
  3. Forro Gore-Tex, guants...
  5. Ganyips, entrepans i tot el que vulgues carretejar.
  6. Protecció solar (cremes, barret, ulleres)
  7. Màquina fotografia

• Mapa-Guia Excursionista - Andorra (Editorial Alpina) Escala 1:40.000
    Track/Waypoint

Veterans C.E.C.: Josep i Lluís.